گروه بورس کالا - دادوستد سکه در بازار آتی با وجود افزایش قیمت دلار داخلی، به تاثیر از افت قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش نزدیک 20 هزار تومان را تجربه کرد.

دادوستدهای سکه بازار نقدی دیروز در شرایطی تنها با کاهش یک هزار تومان دنبال شد که بازارهای جهانی طلا با افت قیمت همراه شدند. این در حالی بود که دلار با افزایش قیمت به سطح یک هزار و ۲۵۰ تومان رسید. مبادلات بازارهای جهانی طلا متناسب با مثبت شدن بازارهای سهام کاهش نرخ داشت، همچنین دادوستد سکه در بازار آتی در دو سررسید شهریورماه و آبان ماه کاهش قیمت داشت، اما در دو سررسید دیگر دی و اسفندماه با نوسان همراه شد. بازار آتی متناسب با افت قیمت طلا در بازارهای جهانی، سکه تحویل شهریورماه با ۱۸ هزار تومان کاهش، در محدوده ۵۸۳ تا ۵۹۸ هزار تومان قرار گرفت.
سکه آبانماه 19 هزار تومان کاهش داشت و در محدوده 615 تا 632 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه دی ماه 20 هزار تومان افت کرد و در فاصله قیمتی 644 تا 665 هزار تومان دادوستد شد. سکه‌های مبادلاتی اسفندماه نیز با نوسان قیمت همراه شد. سکه قراردادهای این ماه 20 هزار تومان افت کرد و در فاصله قیمتی 660 تا 683 هزار تومان بود، این در شرایطی بود که دادوستدهای صبح دیروز برای سکه اسفندماه با رشد 3 هزار تومان نیز همراه شده بود، مبادلات بازارهای آتی به تاثیر از بازارهای جهانی با نوسان
دنبال می‌شود.
کارگزاران بورس کالا معتقدند اگر بسته پولی تغییر کند و نرخ سود سپرده‌ها کاهش پیدا کند، آنگاه در صورت بالابودن قیمت طلا در بازارهای جهانی، بازار داخلی باز هم با کسادی و افت قیمت‌ها مواجه می‌شود. معامله‌گران بر این باورند از نظر روانی کاهش نرخ سود سپرده‌ها تاثیر عمیقی روی بازار ارز و سکه خواهد گذاشت. این در حالی است که اخبار مبنی بر یکسان‌سازی نرخ ارز باعث خواهد شد قیمت سکه تغییرات عمده‌ای را در بازار شاهد باشد.
البته اوضاع بازارهای جهانی می‌تواند روند دادوستدها در بازار آتی را تحت تاثیر قرار دهد. به نظر تا هفته آینده قیمت طلا در بازارهای جهانی با نوسان همراه شود.