مرکز خدمات فولاد ایران- انتظار می‌رود قیمت قراضه در آینده نزدیک در سطح جهان بالاتر برود. ترکیه‌ای‌ها پس از ماه رمضان مطمئنا خرید‌ها را افزایش می‌دهند و از طرفی آمریکا همچنان قیمت پیشنهادی صادرات به آسیا را افزایش داده و قیمت سنگ آهن نیز صعودی است. خرید قراضه از جانب چینی‌ها قیمت قراضه آمریکا را بالا نگه داشته است. چین قراضه حاصل از اسقاط کشتی را ۵۰۰ دلار سی اند اف و قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ را ۴۹۵ دلار سی اند اف خریداری کرده است.

بازار قراضه وارداتی در جنوب شرق آسیا این روز‌ها با ثبات است و چین خریدار اصلی است. قیمت فعلی قراضه سنگین کلاس یک در بازار جنوب شرق آسیا ۵۰۵ دلار سی اند اف است.

فعالان بازار معتقدند با ورود مجدد ترکیه به بازار قراضه پس از ماه رمضان نوساناتی مشاهده خواهد شد. در کنار افزایش قیمت قراضه آمریکا به آسیا، آفریقای جنوبی نیز اخیرا قیمت قراضه ۲۰-۸۰ خود به تایوان را به ۵۰۵ دلار سی اند اف افزایش داده است. از طرفی در ماه سپتامبر برنامه محدودیت مصرف برق در آسیا متوقف می‌شود و اخیرا تایوان و کره خرید‌ها را افزایش داده‌اند. از این رو قیمت قراضه در سطح جهان صعودی خواهد بود.