گروه بورس کالا - معاملات سکه در بازار آتی در هر یک از سررسیدها از 13 هزار تا 15 هزار تومان رشد داشت.
دادوستدهای سکه در بازار نقدی به تاثیر از بازار جهانی طلا که رشد بالایی را تجربه کرد با روند رو به رشدی همراه شد.

مبادلات سکه در بازار نقدی به دلیل رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و کمبود عرضه ارز در بازار با افزایش محسوسی همراه شد و به سطح قیمتی 481 هزار تومان رسید. سکه تحویل شهریورماه در محدوده 476 هزار تومان تا 484 هزار تومان قرار گرفت، این در حالی بود که رشد قیمتی سکه برای این سررسید 13 هزار تومان بود. سکه تحویل آبان‌ماه نیز با 14 هزار تومان رشد در محدوده 501 هزار تومان تا 491 هزار تومان قرار گرفت. سکه مبادلاتی دی ماه هم به تبع از روند بازار 14 هزار تومان رشد کرد و در فاصله قیمتی 514 هزار تومان تا 522 هزار تومان معامله شد. همچنین مبادلات سکه اسفندماه همانند پیش‌بینی صعودی معامله‌گران رشد نزدیک 15 هزار تومان را تجربه کرد و در محدوده قیمتی 534 هزار تومان تا 544 هزار تومان قرار گرفت.
البته تحلیلگران معتقدند آینده اقتصاد جهان نگران‌کننده است به همین دلیل تقاضا برای طلا همچنان در اولویت سرمایه‌گذاران قرار دارد. سرمایه‌گذاری در بخش طلا و نقره در حالی ادامه دارد که ریسک سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌ها همچنان رو به بالا است به همین دلیل معامله‌گران ترجیح می‌دهند نقدینگی خود به سمت بازار طلا را با حجم بالایی ادامه دهند.
در همین حال به نظر تحلیلگران در بازار داخلی علاوه بر عوامل جهانی که بیشترین تاثیر را دارند، نوسانات بازار ارز و کمبود ارز نیز به افزایش قیمت‌ها کمک کرده است. برخی معتقدند اگر قیمت‌های جهانی طلا در بازار ادامه پیدا کند و کاهش نرخ ارز نیز از سوی بانک مرکزی لحاظ شود، آنگاه روند بازار داخلی با شرایط متفاوتی روبه‌رو خواهد شد که به دلیل ساختار بازارها در کشور و تاثیر دولت در آنها، تاثیرپذیری سیاست‌های داخلی بیشتر مشاهده می‌شود.