گروه بورس کالا - معاملات دیروز سکه در بازار آتی به دلیل پیش‌بینی دوگانه معامله‌گران نسبت به آغاز حرکت اونس طلا در بازارهای جهانی با افت و خیز همراه شد.

دادوستدهای بازار آتی بورس کالا با نوسان قیمت‌ها دنبال شد. البته در برخی از قراردادها در طول روز در عین حال که با شیب منفی قیمت‌ها همراه بود، با افزایش نرخ نیز روبه‌رو شد. قیمت سکه در بازار نقدی نیز به تناسب از کاهش قیمت ارز با تکانه‌های منفی روبه‌رو شد و روی عدد ۴۷۴ هزار تومان قرار گرفت. در بازار آتی بورس کالا روند قیمت‌ها به گونه‌ای بود که سکه شهریورماه با ۲ هزار و ۷۰۰ تومان افت در محدوده ۴۷۴ هزار تومان تا ۴۷۶ هزار تومان قرار گرفت. در بازار دیروز قیمت سکه شهریورماه با قیمت سکه بازار نقدی برابری کرد تا پس از مدت‌ها این دو بازار به نقطه اشتراکی برسند. البته براساس گفته معامله گران در صورت بهبود بازارهای جهانی، قیمت قراردادهای این موعد مبادلاتی پایین تر هم خواهد آمد. برای مبادلات سکه آبان‌ماه و اسفندماه قیمت‌ها حالت نوسانی داشت. سکه تحویل آبان‌ماه در محدوده ۴۹۲ هزار تومان تا ۴۹۵ هزار تومان قرار گرفت، برای این موعد مبادلاتی قیمت‌ها با دو حالت مواجه شدند؛ افزایش ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و کاهش یک هزار و ۳۰۰ تومان واکنش معامله‌گران به روند مبادلات صبح و عصر دیروز بود. دادوستد سکه دی ماه نیز تنها با کاهش ۴ هزار تومانی روبه‌رو بود و در محدوده ۵۱۴ هزار تومان تا ۵۱۷ هزار تومان قرار گرفت. سکه اسفندماه نیز در محدوده ۵۳۳ هزار تومان تا ۵۳۸ هزار تومان قرار گرفت، اما روند دادوستدها برای این قرارداد نیز نوسانی بود؛ افزایش ۳ هزار و ۱۰۰ تومان و کاهش یک هزار و ۸۰۰ تومان نوسان معاملات بازار بود. به نظر می‌آید برخلاف روز ماقبل که دادوستدها بیشتر کاهشی بود، دیروز به دلیل پیش‌بینی دوگانه معامله گران مبنی بر حرکت جهانی قیمت اونس طلا در بازارهای امروز، مبادلات پرنوسان بود.
بیشترین نوسان رو به بالای قیمتی را سکه های اسفندماه تجربه کرد این در شرایطی است که سکه های تحویل شهریورماه و دی ماه با کاهش قیمت همراه شد.