مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت قراضه خرد شده که برای تعیین پرمیوم قیمت مقاطع در آمریکا به کار می‌رود در ۴۵۰ دلار در هر لانگ تن ثابت بود از این رو انتظار می‌رود قیمت مقاطع نیز ثابت بماند. افزایش یا کاهش قیمت در بازار مقاطع آمریکا بعید است، چون تقاضا ضعیف است و از بازار حمایت نمی‌کند حتی در قیمت‌های ارزان تر نیز کارخانه‌ها قادر به فروش نیستند. تقاضای مقاطع در آمریکا ضعیف است چون بازار ساخت‌وساز در رکود است و با توجه به تصمیمات اخیر آمریکا در مورد سقف بدهی‌های دولت از این بدتر نیز خواهد شد.

بازار مقاطع ژاپن

همچنین تجار ژاپنی قصد دارند قیمت پیشنهادی تیرآهن، نبشی و ناودانی خود را از اواسط آگوست ۲۶ تا ۳۹ دلار در هر تن افزایش دهند. به نظر آنها قیمت‌ها در بازار ماه گذشته تغییری نکرده و به کف رسیده است.

گرچه تقاضای فولاد ساختمانی در نوسان خواهد ماند، ولی مشتریان که به بازار برگردند انتظار افزایش قیمت دارند. از طرفی وقتی کارخانه‌ها پس از تعطیلات تابستانی کار را آغاز کنند قیمت قراضه نیز بالا می‌رود. از این رو فرصت خوبی برای بالا بردن قیمت مقاطع است، البته این میزان رشد برای سوددهی کافی نیست و عرضه‌کننده‌ها باید باز هم قیمت را بالا ببرند. در هر حال شاید زمان ببرد تا این افزایش قیمت مورد قبول بازار قرار گیرد. چون هنوز موجودی‌ها گرچه نزولی است نسبت به تقاضا خیلی بالاتر است. قیمت فعلی تیرآهن در توکیو ۹۸۷ تا ۱۰۱۳ دلار و ناودانی و نبشی به ترتیب ۱/۰۴۷تا ۰۶۰/۱ و ۹۹۷ تا ۰۰۹/۱ دلار در هر تن است.