گروه بورس کالا - دادوستد سکه در بازار آتی با حالت نوسانی ادامه پیدا کرد.
مبادلات بازار آتی بورس کالا با نوسان قیمت دنبال شد. این در حالی بود که به دلیل نبود ارز کافی در بازار داخلی و رشد قیمت دلار و از سویی نوسان رو به بالای قیمت طلا در بازارهای جهانی، دادوستد سکه در بازار نقدی روی سطح ۴۷۸ هزار تومان ثبت شد.

سکه تحویل شهریورماه با 3 هزار تومان رشد در عین حال که یک هزار تومان افت کرد، در فاصله قیمتی 480 هزار تومان تا 486 هزار تومان قرار گرفت. سکه آبان‌ماه نیز در محدوده 500 هزار تومان تا 505 هزار تومان قرار گرفت، این در حالی بود که نوسان قیمت سکه برای این قرارداد بیش از 2 هزار تومان بود. همچنین سکه دی ماه همانند دیگر قراردادهای آتی در فاصله قیمتی 521 هزار تومان تا 526 هزار تومان قرار گرفت. سکه اسفندماه نیز با نوسان قیمتی دنبال شد، به طوری که هر سکه از این قرارداد 3 هزار تومان افت و خیز داشت، محدوده قیمتی این قرارداد از 541 هزار تومان تا 547 هزار تومان بود.
ارزش معاملات در بازار در شرایطی در حجم بالایی ثبت می‌شود که حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی بورس کالای ایران روز سه شنبه رکوردی بی‌سابقه را از خود برجای گذاشت. در پی نوسانات اخیر قیمت‌های جهانی طلا و تعویض هسته معاملاتی سامانه قراردادهای آتی، تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۸ قرارداد معامله سکه طلا در ۳ هزار و ۳۸۱ جلسه معاملاتی به ارزش ۵۴۱ میلیارد ریال توسط خریداران و فروشندگان مورد مبادله قرار گرفت. پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند موجود حجم و ارزش معاملات آتی سکه طلا در بورس کالای ایران از این رقم نیز فراتر رود. این در حالی است که شرایط و اوضاع جهانی حکایت از آن دارد نوسانات بازار جهانی طلا با رویه متفاوت و به صورت ادامه دار در هفته‌های آتی دنبال خواهد شد. با نگرانی‌های اقتصاد جهان و افزایش حجم تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بخش طلا از سوی دو کشور هند و چین دادوستد این کالا با انتظار رشد ادامه‌دار پی گرفته خواهد شد. این در حالی است که نبود ارز کافی در بازار هم یکی از عواملی است که در تشدید قیمت سکه در بازار تاثیرگذار است.