انتخاب پناهیان با اکثریت آرا به عنوان مدیر‌عامل بورس کالا

گروه بورس کالا- در جلسه دیروز هیات‌مدیره بورس کالای ایران حسین پناهیان عضو سابق این هیات‌مدیره با اکثریت آرا به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب شد. حسین پناهیان با تایید این خبر گفت: با نظر هیات‌مدیره بورس کالا به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شدم. وی در پاسخ به این سوال که چه کسی جایگزین وی که عضو هیات‌مدیره بوده و کناره‌گیری کرده می‌شود گفت: مجید بهرامی از گروه بهمن به عنوان عضو جدید هیات‌مدیره انتخاب شده است. وی با قدردانی از تلاش‌های علی‌اکبر‌هاشمیان ـ مدیرعامل سابق بورس کالا ـ اظهار کرد: از امروز در این سمت فعالیت کرده و برنامه‌های خود را در آینده اعلام می‌کنم.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود:‌هاشمیان یکی از گزینه‌های اصلی مدیرعاملی بورس کالای ایران بود، اما وی تمایلی به نامزدی مجدد نداشت. پور ابراهیمی در خصوص ۵ کاندیدای مدیرعاملی بورس کالا گفت: حسین ملا حسین آقا عضو هیات‌مدیره گل‌گهر به نمایندگی از شستا، علی اکبر‌ هاشمیان مدیرعامل سابق بورس کالا، حسین مدرس خیابانی عضو هیات‌مدیره فولاد خوزستان به نمایندگی از سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و مسلم دریه یکی از معاونین فعلی ایمیدرو و حسین پناهیان پنج فردی بودند که کاندیدای مدیرعاملی بورس کالا بودند. عضو شورای عالی بورس، تصریح کرد: حسین پناهیان مدیرعامل سرمایه‌گذاری گروه بهمن به دلیل سوابق درخشانش به این سمت برگزیده شد. وی دارا بودن دکترای مالی، عضویت در دو دوره هیات‌مدیره بورس کالا، سوابق مطلوب در بازار سرمایه را از مهم‌ترین دلایل انتخاب پناهیان به عنوان مدیرعامل این شرکت اعلام کرد. رییس هیات‌مدیره بورس کالای ایران در پایان از زحمات فراوان‌هاشمیان در طول چهار سال مدیر‌عاملی این شرکت تجلیل کرد.

در همین حال مدیرعامل سابق شرکت بورس کالای ایران عملکرد این شرکت را خوب اعلام کرد.

علی‌اکبر ‌هاشمیان گفت: عملکرد بورس کالای ایران در سال‌های گذشته، به اعتراف صاحب‌نظران و به گواه آمار خوب بوده است به طوری که هم‌اکنون این بورس در اوج شکوفایی و رونق قرار دارد. وی هم‌چنین انتصاب حسین پناهیان به عنوان مدیرعامل جدید بورس کالای ایران را انتخابی خوب توصیف و اظهار کرد: وی در دو دوره گذشته به عنوان عضو هیات‌مدیره بورس کالا با این شرکت همراه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیرعامل جدید در گذشته نقش بسزایی در عملکرد بورس کالا داشته است، برای وی در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.