گروه بورس جهانی - بازارهای کالایی جهان همپای افزایش قیمت سهام به دلیل توافق جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر افزایش سقف بدهی‌های ایالات متحده، با کاهش نرخ طلا و سایر فلزات گران‌بها همراه بود.

بازارهای کالایی جهان نسبت به خبر توافق جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا بر سر افزایش سقف بدهی‌ها، واکنش نشان داد. در واقع پس از صحبت‌های باراک اوباما مبنی بر توافق بر سر افزایش سقف بدهی‌ها به منظور کاهش کسری بودجه، بازارهای سهام با واکنش مثبت روبه‌رو شدند. این در حالی بود که پس از این اتفاق، قیمت دلار در برابر سایر ارزهای معتبر رشد کرد و همین بالا رفتن بهای دلار باعث شد قیمت دیگر فلزات گرانبها همچون طلا و نقره با کاهش تقاضا روبه‌رو شود. در همین حال با وجود توافق بر سر افزایش بدهی‌ها، به نظر می رسد تاثیر آن بر اقتصاد ایالات متحده ضعیف است و باید همچنان منتظر نگرانی اقتصاددانان نسبت به ابهام در آینده بود. شاید به نقل از رویترز توافق دولتمردان تنها نوعی داروی مسکن کوتاه مدت است.
در بازار کالایی توکیو، دادوستد طلا و نقره و سایر فلزات گرانبها همچون پلاتینیوم و پالادیوم تغییر زیادی نکرد. نفت سفید نیز با کاهش نرخ مواجه شد. در بازار کالایی شانگهای، دادوستد طلا با کاهش قیمت همراه بود. معامله آلومینیوم، مس، روی و میلگرد در بازار فلزات پایه با رشد قیمت همراه بود، اما معامله سرب افت داشت. مبادله نفت کوره نیز با نوسان معاملاتی سپری شد.
در بازار تجاری نیویورک، روند معاملات نفت خام به ازای هر بشکه به ۹۷ دلار رسید، این در شرایطی بود که قیمت‌ها با شیب مثبت اندکی همراه بود. در بازار کالایی نیویورک نیز قیمت مس با تکانه‌های مثبتی روبه‌رو شد، اما طلا با افت قیمت همراه شد. دادوستد نقره نیز با وجود افت قیمت طلا، روی سطح ۳۹ دلار قرار گرفت.