گروه بورس کالا- معاملات روزگذشته رینگ پتروشیمی در حالی برگزار شد که محدودیت سقف قیمت برای محصولات آف گرید حذف شده بود و به این ترتیب کارگزاران می توانستند نرخ‌های خود را بدون محدودیت برروی سیستم ثبت کنند. با این حال و با وجود اینکه سقف قیمت در این روز برای محصولات آف گرید برداشته شده بود، اما ثبت نرخ‌هایی بالاتر از محصولات ON برای برخی از کالاهای پلیمری حساس سبب شد تا ناظر تالار این قیمت‌ها را از سیستم حذف کند و در نهایت نیز معامله برخی از کالاها ابطال شد.

البته معاملات در این روز براساس فوب منهای ۱۵ درصد عرضه شد و کارگزاران قادر بودند فقط محصولات آف گرید را بدون سقف قیمت خریداری کنند و کالاهای دیگر مانند هفته‌های گذشته با سقف قیمتی فوب منهای ۵ درصد به فروش رفتند. این در حالی است که به گفته فعالان بازار و بورس با حذف سقف قیمت برای محصولات پلیمری تقاضا در این روز به حد متعادل رسیده بود و بیشتر کارگزاران مقدار واقعی تقاضای خود را بر سیستم ثبت کردند.با این حال برخی از فعالان اقتصادی معتقدند؛ حذف سقف قیمت در بورس‌کالا، همچنین تصحیح معیار نرخ گذاری و افزایش عرضه‌ها می تواند بازار را به سوی تعادل پیش ببرد. البته بیشتر آگاهان بازار معتقدند با وجود اینکه نرخ محصولات پتروشیمی به خصوص پلاستیک‌ها تاثیر بسزایی در نرخ صنایع پایین دستی دارد، به همین دلیل دولت اجازه تغییر معیار نرخ گذاری در بورس کالا را نمی دهد.با این وجود اصلاح معیار نرخ گذاری و حذف سقف قیمت و همچنین لغو سهمیه‌بندی‌ها تنها مواردی است که در این مدت از سوی کارشناسان بازار پتروشیمی، برای بهبود بازار پیشنهاد می‌شود. در این روز همچنین بازار داخلی پتروشیمی برای دومین روز متوالی در این هفته روند نزولی داشت.
نرخ پایه نفت خام امروز اعلام می شود
در این روز همچنین عرضه نفت خام که قرار بود روز دوشنبه انجام شود، طی نامه‌ای ارسالی از سوی وزارت نفت به بورس کالا به روز چهارشنبه هفته جاری موکول شد. به این ترتیب نرخ محموله ۶۰۰هزار بشکه ای نفت خام بهرگان با دوره تحویل ۲۰ تا ۳۰ آگوست بر اساس مکاتبه شرکت ملی نفت ایران با بورس کالا، در روز سه شنبه اعلام خواهد شد.