ثبت ارزش 55.6‌هزار میلیارد ریالی در بازه هفتگی

بررسی داده‌‌‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران طی چهارمین هفته از مهرماه، منتهی به ‌روز چهارشنبه بیست‌‌‌وپنجم این ماه، از فروش ۸۰‌هزار تن محصول در رینگ داخلی و ثبت ارزش ریالی بالغ بر ۲۱‌هزار و ۶۶۹میلیارد ریال در این بازار حکایت دارد. شرکت پالایش نفت تبریز در این بازه هفتگی با ثبت فروش ۱۶‌هزار و ۲۷۵تن نفت سفید در قیمت پایه و ثبت مجموع ارزشی بالغ بر ۴‌هزار و ۷۶۶میلیارد ریال فروشنده برتر رینگ داخلی در بازار فیزیکی فرآورده‌‌‌های نفتی به لحاظ حجم و ارزش معاملات شد.

این در حالی بود که شرکت پالایش نفت اصفهان با فروش ۹‌هزار و ۷۲۵تن آیزوریسایکل و ثبت مجموع ارزش ریالی بالغ بر ۲‌هزار و ۷۶۸میلیارد ریال در جایگاه دومین فروشنده برتر رینگ داخلی قرار گرفت.

ستاره نفت خلیج‌فارس و پالایش نفت قشم؛ برترین فروشندگان رینگ بین‌الملل

طی هفته اخیر منتهی به‌ روز چهارشنبه ۲۵مهرماه برابر ۹۷‌هزار و ۶۳۹تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌‌‌های انرژی در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رفت و این معاملات ارزشی بالغ بر ۲۸‌هزار و ۷۱۲میلیارد ریال را رقم زد.

شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این هفته با فروش صادراتی ۳۵‌هزار تن نفتای کامل و همچنین ۳۰‌هزار تن نفتای سبک در صدر برترین فروشندگان رینگ داخلی قرار گرفت. این دو محصول با قیمت پایه‌‌‌ای برابر منفی ۴۰پریمیوم دلار به‌ازای هر تن در رینگ داخلی عرضه شد که برای این محصولات تقاضایی معادل حجم عرضه به ثبت رسید و به این ترتیب این محصولات در قیمت پایه معامله شدند. فروش ۳۵‌هزار تن نفتای کامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس ارزشی بالغ بر ۱۰‌هزار و ۸۷۶میلیارد ریال و معامله ۳۰‌هزار تن نفتای کامل این شرکت ارزشی برابر ۹‌هزار و ۳۲۴میلیارد ریال را رقم زد.

این در حالی بود که در این هفته شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم نیز با فروش ۱۰‌هزار تن نفتا در قیمت پایه‌‌‌ای برابر منفی ۵۷.۸دلار به ازای هر تن و ثبت مجموع ارزش ریالی برابر ۹‌هزار و ۳۲۴میلیارد ریال در رتبه بعدی برترین فروشندگان رینگ بین‌الملل قرار گرفت.

معامله ۲.۷میلیارد کیلووات ساعت برق در بازه هفتگی

در چهارمین هفته از مهرماه بازار برق بورس انرژی ایران میزبان معامله ۲میلیون و ۷۹۰‌هزار و ۸۲‌هزار و ۹۳۰کیلووات ساعت برق بود که این معاملات مجموع ارزش ریالی بالغ بر ۴‌هزار و ۱۱۲میلیارد و ۲۲۸میلیون و ۴۳۹‌هزار و ۲۴۰ریال را رقم زد. بخش عمده ‌فروش برق در این بازار در تابلوی مشتقه برق و مربوط به عرضه برق از سوی نیروگاه‌‌‌های حرارتی بود؛ به طوری که در این بازه هفتگی بالغ بر ۲میلیارد و ۶۱۴‌هزار کیلووات ساعت برق سلف تولیدشده در نیروگاه‌‌‌های حرارتی از سوی شرکت‌های توزیع پراکنده با مجموع ارزش ریالی بالغ بر ۲‌هزار و ۶۶۵میلیارد ریال خریداری شد.

این در حالی بود که در این هفته ۳۹میلیون و ۹۶۱‌هزار کیلووات ساعت برق سبز نیز در تابلوی برق سبز بورس انرژی ایران به فروش رفت و ارزشی بالغ بر ۱.۲‌هزار میلیارد ریال را رقم زد. تابلوی فیزیکی برق بورس انرژی نیز در این روز میزبان معامله ۱۳۵میلیون کیلووات ساعت برق به ارزشی بالغ بر ۲۰۹‌هزار میلیارد ریال بود.