براساس آمار معاملات، ۴۴۶کیلوگرم شمش در فروردین، ۷۵۵کیلوگرم در اردیبهشت‌‌‌، ۶۹۱کیلوگرم در خرداد، ۸۰۰کیلوگرم در تیر، ۱۰۰۸کیلوگرم در مرداد و ۶۳۴کیلوگرم شمش طلا در شهریورماه معامله شده است.

همچنین رکورد ماهانه حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از زمان راه‌‌‌اندازی این بازار تاکنون به مردادماه امسال با عبور حجم معاملات از یک‌تن اختصاص دارد. تعداد عرضه‌کنندگان طلا از پنج عرضه‌‌‌کننده در ابتدای راه‌‌‌اندازی بازار به ۱۴عرضه‌کننده در زمان حال رسیده است. همچنین حجم معاملات از زمان راه‌اندازی بازار تاکنون بالغ بر ۸.۵تن بوده که این حجم معادل وزن سکه تمام‌بهار آزادی به بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰‌هزار قطعه سکه می‌‌‌رسد.

حجم سپرده‌‌‌گذاری شمش طلا در خزانه‌‌‌ها نیز به بیش از ۹تن رسیده است و هم‌اکنون بالغ بر ۶۰۰‌هزار مشتری فعال در این بازار حضور دارند و ۸۰صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بازار نیز در این روند در حال مشارکت هستند. حجم معاملات در ۶ماهه امسال ۲۸۰‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و جذب نقدینگی ۶۰درصدی (۲۰.۶همت) از کل نقدینگی جذب‌شده از ابتدای راه‌‌‌اندازی بازار (۳۵.۴همت) در ۶ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳به ثبت رسیده است.