گروه بورس کالا- روند بازار پتروشیمی روز گذشته بار دیگر با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو شد. به گفته فعالان اقتصادی، جو روانی موجود در بازار مبنی بر کاهش دوباره قیمت‌ها و همچنین شایعه افت قیمت‌های پایه کالاها توسط بازرگانی پتروشیمی از ابتدای ماه آینده سبب شد تا حجم مبادلات باز هم کاهش یابد. در این روز بیشتر محصولات پتروشیمی با افت قیمت روبه‌رو شدند.

آگاهان بازار پیش‌بینی می‌کنند که بازار همچنان با ریزش دوباره قیمت‌ها روبه‌رو شود. در این روز نرخ پی وی سی روند ثابتی داشت. به گفته فعالان بازار و بورس رکود همچنان در بازار پی وی سی وجود دارد و بیشتر خریداران در انتظار تحرک هستند. البته در معاملات روز گذشته بورس کالا نیز حجم مبادلات محصولات شیمیایی به دلیل شایعه کاهش قیمت‌ها افت کرد و به این ترتیب اکثر محصولات با نرخ پایه معامله شدند، برخی از محصولات شیمیایی نیز در این روز مشتری نداشتند.
با این حال در این روز برخی از فعالان بازار از معامله آزاد
پی وی سی ۶۵۵۸ در رینگ پتروشیمی ابراز خشنودی کرده و معتقدند از سال گذشته تا به حال این اولین باری بود که پی وی سی ۶۵۵۸ بدون تقسیم به نسبت توسط کارگزاران خریداری شد. این کالا که با نرخ یک هزار و ۲۰۵ تومان و حجم ۲ هزارتن عرضه می‌شد، با میانگین نرخ یک هزارو ۲۵۱ تومان خریداری شد.
آگاهان بازار معتقدند احتمال کاهش قیمت‌ها در بورس وجود دارد؛ چرا که در حال حاضر قیمت‌ها براساس دلار یک هزار و 151 تومانی مشخص شده است و با توجه به اینکه دلار با افت روبه‌رو شده است باید نرخ‌ها نیز در ماه آینده با 8 درصد کاهش مواجه شود، این در حالی است که نرخ جهانی نیز با افت روبه‌رو شده و همچنین اتیلن نیز روند نزولی دارد.