گروه بورس جهانی - در معاملات روز 12 جولای در بورس لندن قیمت همه فلزات پایه به جز سرب و روی کاهش یافت . بر این اساس در این روز سرب 10 دلار و روی 7 دلار گران شد اما آلیاژآلومینیوم 15 دلار، آلومینیوم 8 دلار، مس 56 دلار، نیکل 330 دلار و قلع 55 دلار ارزان شد.

کاهش ۵۶ دلاری مس
در معاملات روز مورد بررسی قیمت مس 56 دلار ارزان شد و با نرخ 9 هزارو 500 دلار و 50 سنت معامله شد در حالی که قیمت نقدی آن 9 هزار و 500 دلار بود. موجودی مس در این روز 461 هزارو 625 تن بود که 443 هزارو 875 تن از آن فروخته شد.
آلومینیوم ۸ دلار ارزان شد
در معاملات 12 جولای در بورس لندن قیمت آلومینیوم 8 دلار و نرخ آلیاژآلومینیوم 15 دلار ارزان شد و به ترتیب آلومینیوم 2 هزارو 444 دلار و آلیاژآلومینیوم 2 هزارو 260 دلار معامله شد. خرید نقدی آلومینیوم 2 هزارو 443 دلار و خرید نقدی آلیاژآلومینیوم 2 هزارو 250 دلار بود .
موجودی آلومینیوم در این روز ۴ میلیون و ۴۲۴ هزارو ۸۲۵ تن بود که ۴ میلیون و ۳۵ هزارو ۵۷۵ تن فروش رفت.
رشد یک رقمی قیمت سرب و روی
در معاملات روز مورد بررسی قیمت سرب ۱۰ دلار و نرخ روی ۷ دلار رشد کرد و به ترتیب سرب ۲ هزارو ۶۶۰ دلار و روی ۲ هزارو ۳۰۲ دلار فروش رفت. قیمت خرید نقدی سرب در این روز ۲ هزارو ۶۵۸ دلار و خرید نقدی روی ۲ هزارو ۳۰۱ دلار بود. موجودی سرب در انبارهای لندن مجموعا ۳۰۸ هزارو ۶۵۰ تن بود که ۲۸۸ هزارو۱۵۰ تن از آن معامله شد. موجودی روی نیز ۸۹۳ هزارو ۹۲۵ تن بود که ۸۴۹ هزارو ۵۰۰ تن از آن معامله شد.
افت 3 رقمی قیمت نیکل
در معاملات روز مورد بررسی قیمت نیکل ۳۳۰ دلار و نرخ قلع ۵۵ دلار ارزان شد. بر این اساس نیکل ۲۳ هزارو ۸۰ دلار و قلع ۲۶ هزارو ۳۰۰ دلار معامله شد . خرید نقدی نیکل در این روز ۲۳ هزارو ۷۵ دلار و خرید نقدی قلع ۲۶ هزارو ۲۹۵ دلار بود. موجودی نیکل در این روز ۱۰۴ هزارو ۱۰۶ تن بود که ۹۸ هزارو ۱۰۶ تن معامله شد. موجودی قلع نیز ۸۹۳ هزارو ۹۲۵ تن بود که ۸۴۹ هزارو ۵۰۰ تن فروش رفت.