معاملات محصولات پتروشیمی مارون لغو شد

همچنین در این روز اعلام نماینده وزارت صنایع و معادن مبنی بر خرید محصولات پتروشیمی با استناد به لیست ارائه شده این وزارتخانه سبب شد تا معاملات محصولات پتروشیمی مارون در‌هاله‌ای از ابهام باقی بماند؛ چرا که به گفته فعالان بازار و بورس اطلاع‌رسانی از طریق بورس کالا در این خصوص انجام نشده بود و با پایان یافتن تعطیلات نوروز و شروع سال ۹۰ نامه‌های وزارت صنایع و معادن در خصوص اعلام اسامی خریداران ملغی شده بود. به گفته بسیاری از آگاهان بازار، بررسی این نامه‌ها وظیفه بورس کالا نیست و همچنین نمی توان به صحت و سقم آنها اطمینان داشت.

با این حال روز گذشته نماینده وزارت صنایع در تالار بورس کالا اعلام کرد که از این پس محصولات به خریدارانی ارائه می‌شود که نام آنها در لیست عنوان شده باشد. به گفته فعالان بورس به این ترتیب اگر چه معامله گرید Z مارون انجام شده بود، اما ممکن است معامله این کالا نهایی نشود. البته این اتفاق برای EX۳ و BL۳ نیز رخ داد و به این ترتیب ناظر تالار معاملات این کالاها را لغو کرد.

در این روز همچنین معاملات پلی‌اتیلن سبک گرید فیلم‌ها با افت تقاضا روبه رو و به این ترتیب معاملات این گروه ضعیف برگزار شد. همچنین تقاضا برای خرید ABS نیز در این روز کاهش یافته بود و تنها گرید BJ‌ها در این روز با نرخ فوب معامله شدند.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر بازار محصولات پتروشیمی همواره با رکود و افت قیمت‌ها مواجه بوده و تقاضا به شدت در این حوزه کاهش یافته است و به گفته آگاهان بازار، ایجاد محدودیت‌ها تنها رینگ پتروشیمی را دچار معضل خواهد کرد.

البته آگاهان بازار در این روز به تردید خریداران در بازار اشاره کرده و می‌گویند: اگر نرخ دلار بار دیگر با کاهش روبه‌رو شود، مطمئنا بازار متاثر از این تغییرات با ریزش دوباره قیمت‌ها مواجه خواهد شد.