گروه بورس کالا - قیمت سکه در بازار آتی بورس کالای ایران، روز گذشته با کمترین نوسان طی یک هفته سپری شده مواجه شد. قیمت سکه تحویل تیرماه در بازار آتی، در محدوده 432 هزار تومان و 432 هزار و 500 تومان قرار گرفت. این در شرایطی بود که کمترین نوسان قیمت در بازار برای قراردادهای این موعد معاملاتی بود.

با کاهش نرخ دلار و از سویی افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، هم پوشانی این دو عامل باعث شد که قیمت‌ها با تغییر زیادی روبه‌رو نشود. البته براساس گفته معامله‌گران انتظار از افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی چشم‌انداز بلندمدت نیست، بلکه این روند ممکن است برای تنها هفته جاری مصداق داشته باشد. همچنین عامل اصلی این افزایش قیمت، موضوع بدهی‌های مستقل کشورهای اروپایی عنوان شده است.
برای سکه‌های معاملاتی شهریورماه نیز روند مبادلات در محدوده قیمتی 452 هزار تومان تا 457 هزار تومان قرار گرفت. نوسان معاملات این سکه 2 هزار تومان بود. به طوری که در حالی صبح قیمت‌ها نزدیک 2 هزار تومان بالا رفت که بعد از ظهر همزمان با رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی، سکه 2 هزار تومان پایین آمد. همچنین در بازار، سکه آبان‌ماه بین 474 هزار تومان تا 482 هزار تومان خرید و فروش می‌شد که نوسان قیمتی این قراردادها نیز زیاد بالا نبود. کاهش 2 هزار تومانی و افزایش قیمت 5 هزار تومانی سکه آبان‌ماه، چشم‌انداز صعودی را برای این قراردادها رقم می‌زند. برای سکه‌های مبادلاتی دی ماه نیز نوسان معاملات با همان روند مشابه سکه‌های آبان‌ماه سپری شد. نوسان معاملات قراردادهای دی ماه بین 495 هزار تومان تا 502 هزار تومان در نوسان بود، برای سومین روز متوالی طی هفته جاری قیمت سکه دی ماه به بالای 500 هزار تومان رسید.
اما مبادلات بازار آتی در حالی پی گرفته می‌شود که براساس گفته معامله‌گران، یکی از مشکلات حال حاضر بازار آتی نرم‌افزارهای استفاده شده در سیستم معاملاتی بورس کالاست که برای برخی از معامله‌گران مشکلات زیادی را به وجود آورده است.