گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: صنایع کشور برای مقاومت در برابر نوسانات موجود در بازار نیاز به حمایت‌های واقعی دارند. عبدالرضا رسولی در گفت‌وگو با «ایسنا»، افزود: این حمایت‌ها شامل اعطای تسهیلات، معافیت‌های خاص گمرکی، حمایت در خصوص واردات مواد اولیه، حمایت در حمل‌ونقل و حمایت‌های اداره کل و تامین اجتماعی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر این حمایت‌ها از سوی مسوولان در سطح استان و کشور انجام شود، قطعا صنایع می‌توانند مشکلات طبیعی ناشی از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها را جبران کنند و در صورت تحقق این موضوع می‌توانند بازار داخل استان را تامین کنند.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با بیان اینکه مشکل اساسی صنعت فولاد در خوزستان تامین مواد اولیه است، عنوان کرد: در حال حاضر در شرکت فولاد خوزستان حدود ۳ میلیون تن شمش تولید می‌شود، در حالی که نیاز صنایع نوردی استان به شمش حدود ۲ میلیون تن در سال است؛ اگر مسوولان استان بخش عمده‌ای از مواد اولیه که فولاد خوزستان تولید می‌کند را به مصرف صنایع داخل استان برسانند، قطعا هیچ‌گونه کمبودی در استان به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: اگر مواد اولیه مورد نیاز ابتدا در سطح صنایع خوزستان توزیع شود ارزش افزوده آن در استان ایجاد می‌شود و گروه ملی هیچ مشکلی از نظر تامین محصولات فلزی از جمله میلگرد، تیرآهن و لوله بدون درز ندارد.

رسولی در ادامه به اجرای برنامه‌های افزایش بهره‌وری در گروه ملی فولاد اشاره و خاطرنشان کرد: درگروه ملی از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کمیته‌ای تخصصی تشکیل داده و تاکنون موفق به صرفه‌جویی ۲ درصدی در مصرف برق شده‌ایم.

یکی دیگر از اقدامات در گروه ملی تغییر برنامه زمانی تعمیرات سالانه است و همچنین با ادغام واحدهای موازی کارخانه در یکدیگر تلاش شده بهره‌وری نیروی کار در گروه ملی افزایش یابد.