فارس- مدیر توسعه بازار بورس کالا از انجام نخستین عرضه زیره و زعفران در تالار اختصاصی مشهد در روز شنبه خبر داد و گفت: قرار است مجتمع بین‌المللی زیره پاک‌کنی طلای سبز و پگاه زعفران ۵۰ کیلو زعفران و ۵۰ تن زیره عرضه کند.

عباس بنازاده در خصوص راه اندازی تالار بورس کالا در مشهد برای عرضه زیره و زعفران اظهار کرد: با توجه به تایید قرارداد و راه‌اندازی این تالار از سوی مدیرعامل بورس کالا، شنبه هفته آینده نخستین عرضه زیره و زعفران در این تالار انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه فرم اطلاعات عرضه این دو کالا تکمیل شده است، افزود: قرار است ساعت ۱۰ صبح شنبه ۵۰ کیلو زعفران و ۵۰ تن زیره روی تابلو رینگ تک کالایی کشاورزی درج شود، همچنین، کارگزاران می‌توانند در این تالار به خرید و فروش محصولات پتروشیمی ‌و فلزی در صورت حضور خریدار و فروشنده بپردازند.

مدیر توسعه بازار بورس کالا بیان کرد: بنابراین نخستین عرضه زیره و زعفران از سوی مجتمع بین‌المللی زیره پاک‌کنی طلای سبز و پگاه زعفران از سوی کارگزاری مهر آفرین به فروش می‌رسد، قیمت پایه هر کیلو زعفران یک میلیون و ۹۲۵ هزار تومان و هر کیلو زیره ۳۵۵۰ تومان در تابلوی معاملات ثبت می‌شود. وی در پایان اعلام کرد: فروش این دو کالا به صورت نقدی بوده و تحویل آن نیز در مشهد است.