گروه بورس کالا- بازار آتی بورس کالا همگام با افت ادامه‌دار قیمت سکه در بازار نقدی حرکت کرد.
دیروز دادوستدها در بازار در هر یک از سررسیدها افت اندکی را تجربه کرد، به طوری‌که سکه تیرماه در محدوده قیمتی ۴۴۲ هزار تومان تا ۴۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

دادوستد سکه شهریورماه نیز در محدوده 457 هزار تومان تا 470 هزار تومان بود. مبادلات سکه معاملاتی آبان‌ماه نیز با افت قابل توجهی به زیر 500 هزار تومان رسید و تا 499 هزار تومان معامله شد، اما در دومین روز معامله قراردادهای سکه دی ماه تنها نرخ اعلام شده برای سکه در این قرارداد معاملاتی، 490 هزار تومان بود. در هر حال مبادلات روز گذشته در شرایطی ادامه پیدا کرد که براساس اطلاعیه مدیریت قراردادهای آتی بورس کالای ایران، تمامی کارگزاران و مشتریان قراردادهای آتی می‌توانند از 16 تیرماه سال‌جاری، روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت 11 صبح لغایت 13بعدازظهر معاملات آتی انجام دهند. دلیل این موضوع درخواست کارگزاران و مشتریان و تصویب هیات‌مدیره شرکت بورس کالای ایران اعلام شده است.
در همین حال، فرزان سهرابی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت حرکت جهانی قیمت طلا گفت: با توجه به اینکه در جلسات گذشته اعلام شده بود که قرار است نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۱۱ ثابت بوده و بین صفر تا ۲۵/۰ ثابت باشد، درصورتی که همچنان نرخ بهره ثابت مانده و جابه‌جایی در آن صورت نگیرد، قیمت جهانی هر اونس طلا ۲۰ تا ۳۰ دلار افزایش می‌یابد. این کارشناس اقتصادی بیان کرد: اگر تا پایان سال ۲۰۱۱ وضعیت نرخ بهره به همین شکل باشد و بانک مرکزی آمریکا اقدام به بازخرید اوراق بهادار دولتی(اوراق خزانه‌داری) کند، ارزش شاخص دلار کاهش یافته و در نتیجه قیمت طلا افزایش می‌یابد و پیش بینی کارشناسان این است که با این شرایط تا پایان سال میلادی حرکت اونس به ۲ هزار دلار خواهد رسید. وی در پایان در پاسخ به این سوال که با روند افزایشی که برای اونس پیش‌بینی شده این امکان وجود دارد که بازار از نوساناتی که در روز‌های اخیر دچار آن شده، به روند قبلی خود برگردد، گفت: هر اتفاق، خبری و شکی که در داخل کشور رخ می‌دهد، وقتی طلا در حال رشد است سکه نیز از آن اثر مستقیم می‌پذیرد.