خبرگزاری فارس- مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالا از انجام مطالعات مدیریت ریسک و معاملات آپشن در بورس کالا خبر داد و گفت: این مسائل با ورود نفت کوره و نفت خام به بورس کالا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پژمان ساعت‌ساز در خصوص مطالعات جدیدی که در مرکز مطالعات اقتصادی بورس کالا در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه مدیریت ریسک در قرارداد‌های آتی و معاملات آپشن بسیار اهمیت دارد، بورس کالا از سال گذشته در حال انجام مطالعات خاص در این خصوص است.

وی با اشاره به اینکه این بررسی‌ها در خصوص برنامه‌هایی است که بورس کالا می‌تواند انجام دهد تا در صورتی که یکی از طرفین معامله دچار ضرر شد بورس کالا متحمل ضرر نشود، گفت: در بخش معاملات آپشن در نوع قرار داد‌ها، نحوه قیمت‌گذاری در بورس‌های مختلف دنیا و کالا‌هایی که در این بورس‌های معامله می‌شود، مطالعات انجام می‌شود.

مدیر مطالعات اقتصادی و برنامه‌ریزی بورس کالا بیان کرد: این دو مورد با توجه به ورود نفت کوره و نفت خام و بالا بودن حجم معاملات آنها بسیار اهمیت دارد.

ساعت‌ساز گفت: بر این اساس به دنبال این هستیم تا به نحوی برنامه‌ریزی‌ها انجام شود که بورس متضرر نشده، بنابراین در حال بررسی این هستیم که بدانیم بورس‌های دنیا از چه ابزار‌هایی برای مدیریت ریسک استفاده می‌کند.