شانا ـ مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با بیان اینکه هم‌اکنون افزون ‌بر ۶۰ قلم کالای پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود، از ورود چند مجتمع پتروشیمی جدید به جمع عرضه‌کنندگان محصولات پتروشیمی در بورس خبر داد.

علی‌اکبر هاشمیان نیاز بازار داخلی به محصولات پتروشیمی را نزدیک به ۵/۲ میلیون تن اعلام کرد و به خبرنگار شانا گفت: هم‌اکنون همه نیازهای تولیدکنندگان در بورس برطرف می‌شود و مازاد این نیاز که سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون تن بود، صادر شد. وی با بیان اینکه برای تامین سه قلم کالا مانند پی.وی.سی کمبودهایی در کشور وجود دارد که برای پوشش آن وارد می‌شوند، تاکید کرد: قیمت این محصولات باید به گونه‌ای باشد که واردکننده به واردات رغبت داشته باشد نه اینکه به صورت دستوری ابلاغ شود.

هاشمیان حجم معاملات فرآورده‌های پتروشیمی از ابتدای سال تا نیمه اردیبهشت‌ماه را ۴۲۱ هزار و ۴۹۱ تن اعلام کرد و افزود: حجم این معاملات نسبت به دوره مشابه سال گذشته (۲۱۴ هزار و ۹۸۶ تن) ۹۶ درصد و از نظر ارزشی بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بورس کالای ایران ادامه داد: حجم معاملات فرآورده‌های پتروشیمی از ابتدای سال تا نیمه اردیبهشت‌ماه ۷۹/۲۴ درصد از کل حجم معاملات بورس کالا و ۴۴/۲۳ درصد از ارزش آن را دربرمی‌گیرد.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز ۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۶۲۵ تناز انواع محصولات پتروشیمی در بورس معامله شد که ۱۱/۱۶ درصد از کل حجم معاملات و ۰۱/۲۰ از ارزش آن را شامل می‌شد.