گروه بنگاه‌ها- زهرامسافر: ادغام بازرگانی در صنایع و معادن به این دلیل که مدیریت واردات را یک‌دست و متمرکز می‌کند، نتیجه‌های مفید و موثری دارد؛ اما باید توجه داشت که در ادغام وزارتخانه‌ها، حمایت از تولید صیانتی، تنظیم بازار، حفظ حقوق مشتری و کاهش تصدیگری دولت در اولویت باشد. رضا شهرستانی، مدیرعامل گروه قطعات فولادی ایران با بیان این مطلب گفت: ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی از لحاظ تئوری مفید ارزیابی می‌شود؛ در صورتی که روش اجرایی آن صحیح پایه‌گذاری شود.

وی بر چگونگی روش صحیح ادغام اشاره کرد و افزود: چنانچه روش ادغام درست اجرایی شود می‌تواند تاثیر بسزایی بر فضای صنعت و تولید در کشور ایجاد کند.

مدیرعامل گروه قطعات فولادی ایران همچنین تصریح کرد: در ادغام یاد شده باید آمارکل تولیدات کشور به صورت واقعی مشخص و براساس آن سیاست‌های مربوط به واردات و صادرات برنامه‌ریزی شود که در این صورت به نفع صنعتگر و مصرف‌کننده خواهد بود.

به گفته وی، متاسفانه به‌رغم ارائه آمارهای صحیح از میزان تولید کشور، اما نگاه سطحی بر سیاست‌های کلی و دراز مدت حاکم است و براساس آن نیز تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد که با ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی این روش باید اصلاح شود.

شهرستانی خاطر نشان کرد: به هر حال انتظار می‌رود ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع منجر به استفاده بهتر از ظرفیت‌های هر دو حوزه شده و با مدیریت یکپارچه و سیاست‌گذاری‌های هماهنگ، رشد اقتصاد کشور تسریع شود.

براساس قانون برنامه پنجم توسعه ۲۱ وزارتخانه باید به ۱۷ وزارتخانه کاهش پیدا کند و با ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی، مسکن و راه، رفاه و کار، نفت و نیرو این امر محقق خواهد شد.

شهرستانی به طرح‌های توسعه گروه قطعات فولادی ایران اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون خط تولید ورق این شرکت به عرض ۴۰/۲ و با ضخامت ۵ الی ۵۰ میلی‌متر به ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن در مرحله آماده‌سازی است و تنها منتظر مجوز از سوی شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: خط تولید ورق یاد شده تا یک‌سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل گروه قطعات فولادی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ورق سایز ۲۰/۱ و به ضخامت ۸ الی ۳۰ میلی‌متر به ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن در این شرکت تولید می‌شود، گفت: همچنین طرح توسعه خط تولید مقاطع فولادی از جمله نبشی و ناودانی به ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن از برنامه‌های آتی گروه قطعات فولادی است.

وی از پروژه تولید فولاد آلیاژی به ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن در این شرکت خبر داد و افزود: امید است تا سال آینده این میزان به ۱۰۰ هزار تن برسد.