سنا - مدیر پذیرش بورس کالا از اتمام پذیرش کالاهای اساسی در بورس کالا خبر داد.

مهرزاد نامداری درباره کالا‌هایی که در سال جدید وارد بورس کالا می‌شوند، خاطرنشان کرد: شیر، دام و گوشت از جمله کالا‌هایی هستند که از سال گذشته به دنبال ورود آنها به بورس کالا هستیم. جوجه یک روزه و سنگ آهن نیز که استاندارد آن اواخر سال قبل مشخص شد ازجمله کالا‌هایی هستند که امسال به خانواده بورس کالا اضافه می‌شوند. وی در ادامه افزود: برخی محصولات نیز با موافقت وزارت صنایع و معادن در سال جدید در بورس کالا عرضه خواهند شد.نامداری با اشاره به اینکه به دنبال عرضه الوار و کاغذ در بورس کالا هستیم، افزود: در حال حاضر ۲۲۷ شرکت داخلی و خارجی در این بورس فعالیت می‌کند که ۱۷۹ کالا نیز هم‌اکنون در این شرکت معامله می‌شوند.

وی درباره برنامه‌های سال جدید بورس کالا گفت: تعداد کالا‌های پایه اساسی که می‌تواند در بورس معامله شود به پایان رسیده است و در سال جدید به دنبال آغاز معاملات کاغذی کالا‌های اساسی و قرارداد‌های آتی برای پلی اتیلن، متانول و سایر کالاها هستیم.

نامداری با اشاره به اینکه پس از انجام معاملات سلف موازی روی نفت کوره، این قرارداد روی سایر کالا‌ها نیز انجام خواهد شد، تاکید کرد کارگزاران بورس نفت باید به سرعت خود را برای فراهم کردن شرایط فوق افزایش دهند تا وقفه‌ای در معاملات این حوزه انجام نشود.