خبرگزاری فارس- مدیرعامل بورس کالای ایران از موافقت مجمع فوق‌العاده این شرکت برای افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی طی دو سال خبر داد و گفت: این مجمع با استفاده از اندوخته احتیاطی برای افزایش سرمایه در صورت نیاز نیز موافقت کرد. علی‌اکبر هاشمیان درباره میزان افزایش سرمایه بورس کالای ایران در مجمع فوق‌العاده شرکت اظهار کرد: مجمع عمومی فوق‌العاده بورس کالای ایران روز سه شنبه موافقت خود را با افزایش ۱۰۰درصدی سرمایه شرکت طی دو سال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این افزایش سرمایه از محل سود انباشته است، گفت: بر اساس این تصمیم‌گیری سرمایه بورس کالا طی دو سال از ۱۰ میلیارد به ۲۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. همچنین مجمع فوق‌العاده بورس کالا موافقت خود را برای استفاده از محل اندوخته احتیاطی اعلام کرد.

مدیرعامل بورس کالا در پایان تاکید کرد: با توجه به موافقت مجمع برای استفاده از اندوخته احتیاطی، باید تشریفات و روال قانونی آن در خصوص اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و اظهار نظر بازرس قانونی توسط هیات مدیره انجام شود.

شرکت سهامی بورس کالای ایران براساس مصوبه شورای عالی بورس و قانون جدید بازار اوراق بهادار در آذرماه سال ۸۵ تشکیل شد و پس از پذیره‌نویسی و برگزاری مجمع عمومی با سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی از ابتدای مهرماه سال ۸۶ عملا فعالیت خود را آغاز کرد.