مرکز خدمات فولاد ایران- صادرکنندگان مقاطع و بیلت ترکیه قیمت‌های پیشنهادی خود را با توجه به تقاضای داخلی بالا برده اند و افزایش جزئی قیمت قراضه تاثیر چندانی بر تصمیم آنها نداشت. از طرفی عرضه‌کننده‌ها انتظار دارند به زودی مشتریان خارجی فعال‌تر شوند به ویژه در خاورمیانه چون موجودی‌ها در این منطقه متوسط و رو به پایین است. با این حال تنش‌های سیاسی منطقه خریداران را در سیاست انتظار باقی گذاشته است. با این وجود قیمت صادراتی مقاطع ۱۰ دلار از قیمت‌های داخلی ارزان‌تر است و در بازار بیلت نیز وضعیت مشابه است، چون صادرکننده‌ها در انتظار بهبود بازار هستند. برخی از عرضه‌کننده‌ها هنوز به دنبال بازارهای جایگزین هستند و برخی فروش را تا بهتر شدن اوضاع به تعویق انداخته‌اند.

صادرکنندگان ترکیه قیمت میلگرد را ۲۰ دلار نسبت به هفته قبل بالا برده به ۶۸۰ تا ۶۹۰ دلار فوب برای تولید ژوئن رسانده‌اند. در حالی که هفته قبل ۶۷۰ دلار بود. به ویژه اماراتی‌ها خرید جدید نداشته‌اند چون موجودی بالایی دارند و از طرفی قیمت‌های داخلی رقابتی‌تر است و واردات را کساد کرده است. عربستان نیز با توجه به بهتر بودن قیمت‌های داخلی در بازار واردات فعالیت چندانی ندارد. برخی کشور‌های خاورمیانه هنوز در بحران بوده و تقاضا ندارند. تنها عراق در این بین استثنا است و حجم بالایی از مقاطع ترکیه را وارد می‌کند.

عرضه‌کنندگان ترکیه هنوز سعی دارند بازار آمریکا را با اینکه تقاضای میلگرد ندارد، به دست بیاورند. با این حال خریداران آمریکایی ترجیح می‌دهند واردات را به تعویق بیندازند چون انتظار دارند قیمت‌های داخلی کاهش یابد. تقاضای جنوب و مرکز آمریکا هنوز بالا نرفته در صورتی که خلاف این انتظار می‌رفت. شرایط جوی این نقاط نیز مساعد نیست و نباید انتظار بهبود را در کوتاه‌مدت داشت.