گروه بنگاه‌ها- رییس اتحادیه آهن و فولاد گفت: با تشکیل مجمع عالی واردات فلزات، از ابتدای امسال میزان واردات فولاد در سال‌جاری کنترل و نظارت می‌شود. به گزارش روابط عمومی‌سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمد آزاد افزود: در سال جاری ماهانه ۵۰۰ هزار تن مواد اولیه فولادی (‌شمش و بیلت) وارد و در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار می‌گیرد تا ضمن رونق تولید محصولات فولادی در داخل، اشتغال بیشتری در کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: عرضه و تقاضای فولاد کشور اکنون در حالت تعادل قرار دارد و با ادامه روند فعلی پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال شاهد ثبات در بازار فولاد باشیم.

آزاد که خود مسوولیت مجمع عالی واردات فلزات را برعهده دارد، افزود: مجموع مصرف و صادرات فولاد کشور در سال ۸۹ حدود ۲۳ میلیون تن بود که امسال این میزان به ۲۵ تا ۲۶ میلیون تن می‌رسد.

وی گفت: افزایش پروژه‌های عمرانی، رونق اجرای مسکن مهر و نیاز بافت‌های فرسوده شهری به نوسازی از جمله دلایل افزایش مصرف فولاد کشور است.

رییس اتحادیه کشوری آهن و فولاد درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر آن بر قیمت فولاد اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قیمت فولاد از آذر ماه گذشته تاکنون از روند مناسبی برخوردار بوده و به صورت یکنواخت و متعادل به بازار عرضه شده است.