رونق معاملات کشاورزی

مدیر امور ناظران بورس کالای ایران با ارزیابی مثبت معاملات محصولات کشاورزی در روزهای اخیر گفت: امیدواریم شاهد رونق روزافزون معاملات این محصولات باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران عباس یعقوبی با بیان اینکه تالار صادراتی بورس کالای ایران در روز چهار بهمن ماه شاهد عرضه اوره صنعتی شرکت پتروشیمی کرمانشاه به میزان ۱۵۰۰ تن بود، اضافه کرد: شرایط فروش این کالا بر مبنای EXW و با حداقل فروش ۵۰۰ تن در کیسه‌های ۵۰ کیلویی خواهد بود. وی افزود: این کالا به قیمت پایه پیشنهادی ۳۶۵ دلار جهت بازار هدف ترکیه و عراق عرضه شد و امیدوارم این روند برای دیگر تولیدکنندگان نیز ایجاد شود. یعقوبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عرضه‌کنندگان جدید اشاره کرد و گفت: در هفته جاری شرکت‌های آریا ساسول و پلیمر کرمانشاه جزو عرضه‌کنندگان جدیدی بودند که به فهرست عرضه‌کنندگان محصولات پتروشیمی بورس کالا پیوستند.

وی همچنین تداوم عرضه و معامله محصولات کشاورزی در تالار کشاورزی بورس کالای ایران را مثبت ارزیابی و بیان کرد: در هفته جاری محصولات کشاورزی متنوعی مانند گندم دامی، جو دامی و شکر عرضه و معامله شد که امیدواریم شاهد رونق روزافزون معاملات محصولات کشاورزی در این تالار باشیم.

روز چهارشنبه در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران تا ۱۴۱ هزار تن سبد میلگرد و تیرآهن، شمش روی، میلگرد، شمش بلوم و شمش طلا توسط شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، ذوب و روی بافق، صدر فولاد، فولاد آذربایجان، فولاد خوزستان و گروه معدنی و صنعتی زرمهر عرضه ‌شد.

علاوه بر محصولات فوق، در تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی نیز تا ۹۵ هزار تن انواع فرآورده‌های نفت و پتروشیمی در دو بخش داخلی و صادراتی عرضه شد. ذرت دانه‌ای دزفول نیز به نرخ پایه ۵۹۰۰ ریال، در تالار کشاورزی بورس بر روی تابلوی عرضه رفت.