گروه بورس جهانی- روند بازار فلزات در بورس لندن روز گذشته در حالی صعودی بود که نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات قانون‌گذاران آمریکا در خصوص سقف بدهی آمریکا مشاهده شده است. این در حالی است که چشم‌انداز مثبت اقتصادی در کشورهای آمریکا، چین و حتی اروپا موجب افزایش شاخص‌های سهام و فلزات گرانبهایی مانند نقره، پلاتین و ویلادیوم شده، از این رو بهای جهانی طلا با افت روبه رو شده است.

قیمت فلزات پایه در معاملات ۲۲ ژانویه روندی رو به رشد داشت و تنها در این روز قلع با افت قیمت مواجه شد، آلیاژآلومینیوم هم نسبت به روز ۲۱ ژانویه تغییری نداشت.
در همین حال هر تن مس نسبت به مبادلات 21 ژانویه 47 دلار رشد داشت و با قیمت 8 هزار و 68 دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا هم 8 هزار و 67 دلار بود.
از سوی دیگر قیمت آلومینیوم، سرب، نیکل و روی هم در روز گذشته با افزایش روبه رو شدند، به طوری که هر تن سرب ۲۰ دلار و ۵۰ سنت، هر تن نیکل ۱۰ دلار و هر تن روی و آلومینیوم هم ۸ دلار رشد قیمت داشتند. با این حال در این روز آلیاژآلومینیوم با نرخ یک هزار و ۷۹۰ دلار و ۵۰ سنت معامله شد که نسبت به مبادلات روز ۲۱ ژانویه ثابت بود. خرید نقدی این کالا هم یک هزار و ۷۹۰ دلار ثبت شد.
البته در این روز تنها فلزی که با افت قیمت همراه شد، قلع بود، به طوری که هر تن از این کالا با 50 دلار افت نسبت به روز ماقبل با نرخ 24 هزار و 975 دلار معامله شد. خرید نقدی هر تن قلع هم در این روز 24 هزار و 970 دلار بود.
در این روز مبادلات نقدی و آتی بیلت هم با رشد قیمت روبه‌رو شد. از سوی دیگر کبالت هم با رشد قیمت‌ها در این روز روبه‌رو شد، اما مبادلات نقدی و آتی مولیبدن نسبت به روز ۲۱ ژانویه ثابت ماند و تغییری نکرد.