خبرگزاری موج - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، سقوط قیمت محصولات فولادی را نتیجه اجرای مصوبات اخیر عنوان کرد.

احمد دنیانور با اعلام این مطلب و با تاکید بر اینکه قیمت محصولات فولادی باید بر اساس رابطه عرضه و تقاضا در بازار تعیین شود، افزود: دولت با صدور بخشنامه اخیر مبنی بر ممنوعیت صادرات محصولات فولادی و درنظر گرفتن عوارض صادراتی برای این دسته از محصولات در تلاش است قیمت‌ها را به شیوه تصنعی کاهش دهد که این مساله آسیب‌های جدی را متوجه صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد کرد. وی اظهار کرد: توقف صادرات، با کاهش قیمت این دسته از محصولات همراه بود اما این موضوع به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست چراکه سقوط قیمت محصولات فولادی، کاذب بوده است.

دنیانور تصریح کرد: کاهش قیمت محصولات فولادی به دنبال عدم اعمال مدیریت دقیق بر صادرات این دسته از محصولات و توقف فعالیت کارخانه‌های فولادسازی اتفاق افتاده است.

وی اذعان داشت: این اتفاق می‌تواند در نهایت به خاموشی کارخانه‌ها و از بین رفتن صنعت کشور بینجامد.

این فعال عرصه صنعت و معدن در ادامه یادآور شد: فعالان این عرصه از صنعت کشور در سال‌های گذشته تاکیدات فراوانی به دولت مبنی بر ممنوعیت صادرات قراضه به سایر کشورها داشتند اما امروز دولت علاوه بر جلوگیری از صادرات این ماده اولیه، ‌صادرات سایر محصولات فولادی را نیز ممنوع کرده است.

دنیانور با تاکید بر اینکه صنعت فولاد باید بستر مناسب را برای رشد سایر صنایع ایجاد کند، ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها، میزان مصرف فولاد است؛ بنابراین باید با اتخاذ تدابیری موثر زمینه رشد و شکوفایی برای این صنعت ایجاد شود.

وی در پایان با اعلام اینکه صنعت فولاد، صنعتی جوان است، خاطرنشان کرد: به برکت حضور فعالان و متخصصان ایرانی، می توان به رشد و تعالی این صنعت در کشور امیدوار بود.