رشد 147 درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران در سال جاری

گروه بورس کالا- طی هشت ماه سال جاری و با معامله ۱۳ میلیون تن کالا در تالارهای داخلی و صادراتی، ارزش معاملات بورس کالا با ۳۸۸ هزار میلیارد ریال، رشد ۱۴۷ درصدی را رقم زد. به گزارش روابط عمومی بورس کالای ایران، طی هشت ماه سال جاری افزون بر ۷ میلیون و ۶۹۹ هزار تن انواع محصولات صنعتی و معدنی شامل فولاد، آلومینیوم، مس، کنسانتره فلزات گرانبها، سولفور مولیبدن، روی، کک متالورژی، شمش طلا و سنگ آهن به ارزش بیش از ۱۰۷ هزار میلیارد ریال در این بورس مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش نسبت به سال گذشته از رشد ۸۳ درصدی برخوردار شده است.

بر اساس این گزارش، همچنین با معامله بیش از ۵ میلیون و ۳۲۷ هزار تن انواع فرآورده‌های نفت و پتروشیمی مانند مواد پلیمری و شیمیایی، قیر، اکستراکت، روغن، وکیوم باتوم، آیزوریسایکل، آیزوفید، گوگرد، لوب کات، حلال‌ها و گازها و خوراک‌ها طی هشت ماه نخست سال جاری در بورس کالای ایران با ارزشی بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال، ارزش معاملات فرآورده‌های نفت و پتروشیمی نیز در این مدت ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

این گزارش حاکی است، از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری همچنین بیش از ۱۷۶هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل برنج، جو، ذرت، شکر و کنجاله با ارزشی افزون بر یکهزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران داد و ستد شد که از لحاظ ارزش با رشد ۲ درصدی مواجه شد.

طی هشت ماه سال ۹۱ معامله‌گران قراردادهای آتی سکه طلا توانستند، بیش از ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار قرارداد آتی سکه طلا را به ارزش بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران منعقد کنند.