گروه بورس کالا - سحر نمایشی: با تثبیت قیمت فلزات پایه در بازار آزاد نسبت به روز گذشته معاملات اندکی جان گرفت، به طوری که خرید و فروش فلزاتی همچون نیکل ، سرب ، روی ، قلع ، مس و آلومینیوم پس از دو روز تعطیلات در این هفته روند آرامی را تجربه کردند. البته تعطیلات رسمی بازار تا روز یکشنبه بود، اما به دلیل تعطیلات بازار نقدی در روز دوشنبه قیمتی از کالاها در بازار اعلام نشد.

همچنین به گفته یکی از آگاهان بازار، در آخرین روز از هفته معاملاتی قیمت‌ها در حالی ثابت شد که خرید و فروش‌ها رونق گرفت و سکوت در بازار شکسته شد. این آگاه بازار معتقد است که تعیین قیمت‌ها در هفته آینده بستگی به عرضه برخی کالاها در بورس کالا دارد؛ چرا که در هفته گذشته به دلیل تعطیلات ایام محرم معاملات در بورس انجام نشد و نرخ‌ها به دلیل عرضه و تقاضا در بازار کشف قیمت شده‌اند. البته نا‌گفته نماند که کاهش پله‌ای ارز نیز اگر ادامه دار باشد در نزولی شدن قیمت‌ها تاثیر بسزایی دارد.
البته این در حالی است که قیمت فلزات در بازارهای جهانی با روند مثبتی همراه شد، به طوری که مس تنها یک قدم تا 8 هزار دلار فاصله دارد. به این ترتیب خرید نقدی مس در ساعات معاملاتی روز چهارشنبه در بورس لندن با افزایش همراه شد و با نرخ 7 هزار و 795 دلار و 50 سنت در هر تن معامله شد. در این بین، خرید و فروش نقدی آلومینیوم نیز به ترتیب با قیمت دو هزار و 2 دلار و 50 سنت و دو هزار و 3 دلار معامله شد. همچنین خرید و فروش روی به ترتیب با نرخ یک هزار و 971 و یک هزار و 971 دلار و 50 سنت
انجام شد.
سرب هم در رینگ معاملاتی با نرخ دو هزار و 198 دلار خریداری و با قیمت هر تن دو هزار و 198 دلار و 50 سنت به فروش رسید. از سوی دیگر آگاهان اقتصادی پیش بینی کرده‌اند که چین، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلزات، لوله و سیم‌های فلزی، با رشد تقاضا برای خرید انواع فلزات در سال 2013 میلادی رو‌به‌رو خواهد شد.
این در حالی است که، دومین اقتصاد بزرگ دنیا، که به تنهایی۴۱ درصد از منابع مس دنیا را خریداری می‌کند، در سال جاری (۲۰۱۲ میلادی) برای خرید مس رشد تقاضایی بالغ بر ۷/۷ درصد را به ثبت رسانده است که ضعیف‌ترین میزان رشد تقاضا درسال‌های اخیر قلمداد می‌شود.