گروه بورس کالا - سحر نمایشی: افت قیمت فلزات پایه در بازار آزاد روز گذشته با شدت بیشتری روبه‌رو شد. این در حالی است که در این هفته برخی از فلزات به دلیل تعطیلات ایام محرم در بورس کالا عرضه نشد و قیمت‌ها فقط بر اساس عرضه و تقاضای بازار آزاد کشف قیمت شدند و به بیانی بورس کالا هیچ تاثیری در تعیین قیمت‌ها نداشته است.

در این میان باز هم مس و آلومینیوم به دلیل تقاضای بالا بیشترین تغییر قیمتی را شاهد بودند؛ چرا که نسبت به آخرین روز از هفته گذشته نزدیک به یک هزار تومان در هر کیلو کاهش یافتند البته روز دوشنبه بازار همچنان راکد بود و به دلیل تعطیل بودن بازار نقدی قیمت مشخصی از کالاها در بازار وجود نداشت و با احتساب این موضوع کاهش قیمت روز گذشته در مقایسه با هفته قبل بوده نه روز دوشنبه.
به گفته یکی از فعالان بازار آلومینیوم تنها زمانی که قیمت‌ها تثبیت می‌شوند بازار رونق می‌یابد، اما وقتی نرخ‌ها با نوسان زیادی روبه‌رو می‌شود، دیگر خبری از خرید و فروش نیست.
این فعال بازار معتقد است تا زمان عرضه محصولات دیگر در بورس باید منتظر ماند و دید قیمت‌ها در این بازار کاهشی خواهد شد یا ثابت خواهد ماند. به گفته وی به نظر نمی‌رسد در هفته آینده قیمت‌ها به دلیل کاهش پله‌ای قیمت ارز و کنترل قیمت‌ها توسط دولت با صعود مواجه شود.
تحلیل تکنیکال مس
به گزارش سایت شرکت سی‌ولکس کالا همانگونه که در روند بلند مدت مس در بازار جهانی مشهود است و با توجه به شواهد موجود در تحلیل تکنیکال روند کلی مس صعودی به نظر می‌رسد و احتمالا در ادامه روند صعودی خود نوساناتی نیز خواهد داشت.
در هفته گذشته فلز مس روندی نسبتا صعودی داشت. این پیش بینی وجود دارد که مس در این هفته نیز با روندی صعودی همراه شود. در این صورت اگر مس بخواهد روندی صعودی داشته باشد در صورت عبور از نزدیک‌ترین مقاومت قیمتی خود که 7800 دلار است، احتمالا تا سطح مقاومتی مهم 8000 دلار نیز صعود خواهد کرد و در غیر این صورت چنانچه مس بخواهد با روندی نزولی همراه شود، در صورت عبور از نزدیک‌ترین ساپورت قیمتی خود؛ یعنی 7500 دلار احتمال اینکه تا سطح ساپورتی 7300 دلار نیز نزول یابد، وجود دارد.