قیمت طلا در بازار جهانی در هفته گذشته از میانگین 1741/625 دلار به ازای هر اونس در 15 اکتبر، به میانگین قیمت 1734/875 دلار به ازای هر اونس در 19 اکتبر، رسید.

به گزارش سایت شرکت کارگزاری سی و لکس کالا، مهم‌ترین اتفاقاتی که در هفته اخیر در بازارهای جهانی روی داده و بازار طلا را نیز تحت تاثیر قرار داده به شرح زیر است: چشم‌انداز مثبتی که در بین معامله‌گران جهانی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا در اثر اجرای سیاست‌های انبساط پولی از سوی فدرال رزرو به وجود آمد، باعث شد نرخ برابری دلار در برابر یورو با افزایش همراه شود و با رویکرد سرمایه‌گذاران به دلار به عنوان ارز مطمئن، تقاضا برای کالاهای سرمایه‌ای پر ریسک تر مانند طلا در بازارهای جهانی کاهش یابد و به دنبال آن این کالا روندی نزولی یابد. اقدام به فروش‌های هیجانی طلا توسط سفته‌بازان به منظور نوسان‌گیری از قیمت طلا، باعث شد قیمت این فلز ارزشمند در هفته قبل با افت چشمگیر همراه شود. داده‌های منفی منتشر شده در مورد ژنرال الکتریک، باعث شد ارزش نرخ برابری یورو در قبال دلار در بازارهای جهانی با کاهش همراه شود، از این رو قیمت فلزات گرانبها مانند طلا در هفته قبل با نزول همراه شد. (با انتشار گزارش منفی شرکت جنرال الکتریک در هفته قبل، طلا با بیشترین افت روزانه خود در سه ماهه اخیر مواجه شد) بهای طلای فیوچر تحویل ماه دسامبر، با کاهشی ۲ درصدی در روز جمعه هفته قبل به قیمت ۱۷۲۴ دلار به ازای هر اونس، در بورس فلزات نیویورک معامله شد.
گزارش گروه تحقیقات سایت Kitco، از بین نظرسنجی انجام شده در بین 33 نفر، 13 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت برای طلا، 6 نفر پیش‌بینی افزایش قیمت و 5 نفر نظری خنثی را برای طلا در هفته آینده داشته‌اند. اما مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، سیاست‌های بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی، نحوه اقدام اتحادیه اروپا در مقابله با بحران بدهی به وجود آمده در کشورهای این منطقه، سیاست‌های تورم‌زدایی چین و آمار داده‌های اقتصادی این کشور، فستیوال‌های کشور چین و هند، نرخ بهره بانکی فدرال رزرو و گزارش اداره کار آمریکا، بروز بلایای طبیعی، بهای نفت در بازارهای جهانی و همچنین بروز تنش‌های سیاسی در کشورهای جهان خواهد بود.
برای هفته معاملاتی آینده، این پیش‌بینی برای طلا وجود دارد که روندی صعودی داشته باشد، در این صورت اگر طلا بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیک‌ترین سطح مقاومتی که ۱۷۶۰ دلار است به احتمال زیادی به محدوده مقاومتی ۱۷۸۰ تا ۱۸۰۰ دلار به ازای هر اونس رشد پیدا خواهد کرد و در غیر این صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولی داشته باشد در صورت عبور کردن از ساپورت قیمتی ۱۷۳۰ دلار، احتمال اینکه قیمت آن به حمایت قیمتی ۱۶۹۰ دلار به ازای هر اونس نیز نزول پیدا کند، وجود دارد.