قیمت طلا در هفته گذشته از میانگین 1768/625 دلار به ازای هر اونس در 17 سپتامبر، به میانگین قیمت 1779/125 دلار به ازای هر اونس در 21 سپتامبر رسید و به بیشترین میزان قیمتی طی 7 ماه گذشته در بازارهای جهانی، دست یافت.

به گزارش شرکت کارگزاری سی ولکس کالا، مهم‌ترین اتفاقاتی که در هفته اخیر در بازارهای جهانی رخ داده و بازار طلا را نیز تحت تاثیر خود قرار داده به شرح زیر است: با انتشار اجرای دور جدید از سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا به منظور مقابله با بحران بیکاری و نیز افزایش میزان سرمایه‌گذاری در این کشور، ارزش نرخ برابری دلار در برابر یورو به کمترین میزان در ۴ ماهه اخیر رسید. از این رو در هفته گذشته سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن مکانی امن به منظور فرار از تورم و حفظ ارزش دارایی‌های خود به فلزات گرانبها مانند طلا تمایل نشان دادند و به دنبال آن، قیمت طلا در هفته گذشته روندی صعودی یافت.
با افزایش تقاضای فیزیکی برای خرید فلزات گرانبها مانند طلا بهای این فلز گرانقیمت در هفته قبل با صعودی چشمگیر همراه شد، به نحوی که طلای فیوچر تحویل ماه دسامبر با 12 درصد رشد قیمت نسبت به اواسط ماه آگوست مواجه شد و به قیمت 1790 دلار به ازای هر اونس رسید.
بهای طلای فیوچر تحویل ماه دسامبر، با افزایشی ۳۰/۵ دلاری در روز جمعه هفته قبل به قیمت ۱۷۷۸ دلار به ازای هر اونس، در بورس فلزات نیویورک معامله شد، به گزارش گروه تحقیقات سایت Kitco، از بین نظرسنجی انجام شده ۲۱ نفر در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد ۱۵ نفر پیش‌بینی افزایش قیمت برای طلا، ۴ نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و ۲ نفر نظری خنثی را برای طلا در هفته آینده داشته‌اند.
مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، سیاست‌های بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی، نحوه اقدام اتحادیه اروپا در مقابله با بحران بدهی به وجود آمده در کشورهای این منطقه، سیاست‌های تورم‌زدایی چین و نیز آمار داده‌های اقتصادی این کشور، فستیوال‌های کشور چین و هند، نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا و گزارش اداره کار آمریکا، بروز بلایای طبیعی، بهای نفت در بازارهای جهانی و همچنین بروز تنش‌های سیاسی در کشورهای جهان بود.

تحلیل تکنیکال طلا
برای هفته معاملاتی آتی این پیش‌بینی وجود دارد که به احتمال زیاد، طلا در این هفته با روندی صعودی همراه شود. در این صورت اگر طلا بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیک‌ترین سطح مقاومتی که ۱۷۸۰ دلار به ازای هر اونس است، به ۱۸۰۰ دلار نیز خواهد رسید و در غیر این صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولی داشته باشد، در صورت عبور کردن از ساپورت قیمتی ۱۷۵۰ دلار، احتمال اینکه قیمت آن به ۱۷۱۰ دلار به ازای هر اونس نزول پیدا کند، وجود دارد.