به گزارش «کالاخبر»، بورس‌کالای ایران برترین‌های خود را در هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ (منتهی به ۱۸فروردین) براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی اعلام کرد.جزئیات رتبه‌‌‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله ۳۳۳‌هزار و ۳۳۰تن ورق گرم، سرد، رنگی، قلع‌اندود و گالوانیزه به ارزش بیش از ۸هزار و ۶۷۰میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

ملی صنایع مس ایران با فروش ۵‌هزار و ۲۰۰تن مس کاتد، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش بیش از ۲‌هزار و ۳۰۹میلیارد تومان، دوم شد.

معدنی و صنعتی چادرملو با فروش ۲۷۲‌هزار و ۶۲۰تن کنسانتره و گندله سنگ‌آهن، شمش بلوم و آرگون به ارزش بیش از‌ هزار و ۸۰میلیارد تومان، سوم شد.

سنگ‌آهن گهر زمین با ثبت معامله ۲۲۰‌هزار تن گندله و کنسانتره سنگ‌آهن به ارزش نزدیک به ۸۰۴میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۱۲‌هزار و ۹۳۰تن پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی و بطری در گریدهای مختلف به ارزش بیش از ۶۵۸میلیارد تومان پنجم شد.

پالایش نفت اصفهان ۴۰‌هزار تن وکیوم‌باتوم را به ارزش بیش از ۶۲۶میلیارد تومان فروخت و ششم شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با فروش ۳۳۷‌هزار تن سنگ‌آهن کلوخه و آهن اسفنجی به ارزش بیش از ۶۱۳ میلیارد تومان هفتم شد.

فولاد خوزستان با ثبت معامله ۳۰‌هزار تن شمش بلوم و تختال C به ارزش نزدیک به ۵۸۰میلیارد تومان، هشتم شد.

پالایش نفت بندرعباس با فروش ۳۰‌هزار تن وکیوم‌باتوم به ارزش نزدیک به ۴۹۹میلیارد تومان در رتبه نهم ایستاد.

معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز با ثبت معامله ۱۱۷‌هزار تن گندله و کنسانتره سنگ‌آهن و ثبت ارزش بیش از ۴۳۰میلیارد تومان دهم شد.