گروه بنگاه‌ها - رییس هیات مدیره مجتمع فولاد هرمزگان گفت: در سال جاری باید ۹۰ درصد ظرفیت تولید در این مجتمع محقق شود و در این راستا باید از تمام امکانات استفاده کرد. به گزارش خبرگزاری موج، دکتر محمد مسعود سمیعی‌نژاد در دومین جلسه کمیته راهبری مشترک فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» گفت: مهم‌ترین نیاز فولاد هرمزگان برای رسیدن به ظرفیت، انتقال دانش فنی است که در این راستا نقشه راه ترسیم شده است.

وی افزود: این نقشه در جهت پیاده‌سازی سیستم‌های مختلف از فولاد مبارکه به فولاد هرمزگان باید با دقت و سرعت انجام شود.

رییس هیات مدیره فولاد هرمزگان و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: در یک سال گذشته برای انتقال دانش فنی زحمات فراوانی کشیده شده، هرچند با چالش‌هایی نیز مواجه بوده است و اکنون که نقشه راه مشخص شده، باید به نحو احسن با برنامه‌ریزی مناسب به نتیجه برسیم.

محصولات فولاد هرمزگان

در بورس کالای ایران عرضه می‌شود

مدیرعامل فولاد هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به پذیرش این شرکت در بورس کالا گفت: در آینده نزدیک، محصولات شرکت در بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

مرتضی آقاجانی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۸۹ هزار تن و از ابتدای تولید یک میلیون و ۷۲۸ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده است.

وی با اشاره به رکورد ۴۷ هزار تنی تولید تختال در فروردین ماه تاکید کرد: تاکنون ۲۷۰ هزار تن تختال در این مجتمع تولید شده است.

مهندس شریفی، عضو هیات مدیره فولاد هرمزگان و معاون فروش فولاد مبارکه نیز در این جلسه با بیان اینکه در سه بخش عرضه در بورس کالا، صادرات و تولید مجدد، موضوع فروش و بازاریابی محصولات پیگیری می‌شود، گفت: پذیرش شرکت در بورس کالای ایران انجام شده است و در آینده نزدیک محصولات شرکت در بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

شریفی به ارسال تختال به فولاد اکسین اشاره کرد و افزود: صادرات نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.