گروه بورس کالا - قیمت سکه دیروز باز هم افزایش محسوسی یافت و این بار همچون همیشه، افزایش قیمت دلار باعث شد رکوردزنی‌ها در بازار آتی ادامه پیدا کند.

قیمت سکه برای تحویل مهرماه در روز گذشته به بیش از ۸۵۴ هزار تومان رسید. افزایش قیمت دلار در شرایطی دنبال می‌شود که در ساعات پایانی روز شنبه ثبت‌نام برای دلار پایین‌تر از قیمت بازار آغاز شده بود و بسیاری را برای خرید دلار وسوسه کرده بود؛ به طوری که در ساعات پایانی، قیمت‌ها تحرکات مثبتی را شاهد بود و به تاثیر از آن تب خرید در بازار سکه داغ شده بود. براساس گفته تحلیلگران، تحولات سوریه و موضوع‌های سیاسی موجود در منطقه یکی از عوامل روانی است که به طور غیر مستقیم توانسته بود روی افزایش قیمت دلار و رسیدن قیمت‌ آن به بیش از هزار و ۹۰۰ تومان تاثیرگذار باشد. البته پارامترهایی که در شرایط کنونی روی بازار تاثیرگذار بوده‌اند به هیچ عنوان منطقی نیست و همه التهاب بازار ناشی از عوامل روانی و هیجاناتی است که ممکن است تب آن در روزهای آینده کاهش پیدا کند. در این میان به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود نسبت به انجام معاملات در چنین وضعیتی هوشیار باشند.
در بازار آتی نیز به تبع از تحولات بازار ارز و سکه بازار نقد، قیمت‌ها سیر صعودی به خود گرفته است. افزایش مداوم قیمت سکه در بازار باعث شده که مدیریت قراردادهای آتی در اطلاعیه‌ای جداگانه از افزایش دوباره میزان وجه تضمین در روز چهارشنبه 7 تیرماه به میزان 2 میلیون و 400 هزار تومان خبر بدهد.
کارشناسان معتقدند در هر حال بیشتر سرمایه‌گذاران منتظر مشخص شدن روند قیمت دلار در روزهای آینده هستند؛ زیرا هر گونه تحرک در این بازار به منزله تغییرات اساسی در دیگر بازارها است.