گروه بورس کالا- اگر چه روز گذشته باز هم نرخ دلار با رشد همراه شد، اما بازار پتروشیمی تغییر محسوسی نداشت. به گفته فعالان اقتصادی، عدم کشش در بازار و همچنین نبود خریدار در بازار داخل سبب شد تا در این روز قیمت اکثر کالاها بدون تغییر به ثبت برسد. این در حالی است که محصولات بادی همچنان مورد توجه خریداران هستند. در این روز هم نرخ این کالاها با رشد همراه شد، به طوری که Bl3، 25 تومان، 0035، 60 تومان و EX5 هم 50 تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشتند.

به گفته آگاهان بازار محصولات بادی در هفته‌های اخیر با بازارسازی از سوی عده‌ای مواجه بوده‌اند.در همین حال عده‌ای از معامله‌گران می‌گویند: خبرهایی در خصوص شروع تعمیرات خط تولید محصولات بادی در بازار جریان دارد و همین موضوع سبب توجه خریداران به این کالاها شده است. با این حال روز گذشته عرضه تعداد معدودی از کالاها در رینگ پتروشیمی با تقاضای نسبتا متعادلی همراه بود. تنها در این روز کالای آف گرید بادی با تقاضای بالایی از سوی خریداران مواجه شد. در این روز برای خرید این کالا ۱۰ هزارتن تقاضا از سوی معامله‌گران بر تابلوی بورس ثبت شد.
برخی از معامله‌گران می‌گویند: خرید تولیدکنندگان در شرایط کنونی به شدت کاهش یافته است و بازار در رکود به سر می‌برد. به گفته این گروه وعده داده شده که به تولیدکنندگان دلار یک هزار و 700 تومانی تعلق خواهد گرفت؛ اما در مقابل، رییس بانک مرکزی اعلام کرده است که نرخ مرجع دلار یک هزار و 226 تومان است و تغییر نخواهد کرد تا زمانی که بازار متعادل شود. از این رو بیشتر معامله‌گران از پیش‌بینی آینده بازار پتروشیمی خودداری کردند.