گروه بورس کالا- بازار پتروشیمی با شروع هفته‌جاری تغییرات محسوسی نداشت. به گفته فعالان اقتصادی، با توجه به اعلام خبر افت قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی تبریز در این روز برای عرضه‌های روز‌سه‌شنبه بورس کالا، بازار داخل مسکوت ماند. در همین حال بیشتر تاجران بازار انتظار می‌کشند، قیمت‌های پایه دیگر مجتمع‌های پتروشیمی نیز با افت همراه شود و به همین دلیل ترجیح می دهند از میزان خریدهای خود بکاهند.

این گروه احتمال می‌دهند؛ با توجه به فشار بازار و همچنین افت مکرر قیمت‌های جهانی، مقاومت بازرگانی پتروشیمی شکسته شده و نرخ‌های کلیه محصولات پتروشیمی روز‌سه‌شنبه هفته‌جاری با افت همراه شود. همین موضوع نیز سبب شده تا معامله‌گران از خرید و فروش محصولات اجتناب کرده و در انتظار اعلام نرخ‌های محصولات پتروشیمی بمانند.

این در حالی است که روز گذشته نرخ اکثر محصولات پتروشیمی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بدون تغییر به ثبت رسید، در عین حال میزان خریدها به شدت کاهش یافت.

البته بیشتر آگاهان اقتصادی از پیش‌بینی آینده بازار خودداری کرده و ترجیح دادند تا اعلام نرخ‌های پایه محصولات پتروشیمی برای عرضه‌های روز سه شنبه هفته جاری منتظر بمانند.