بازار بیلت جنوب شرق آسیا همچنان نزولی

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت پیشنهادی بیلت کره در جنوب شرق آسیا ۶۳۰ تا ۶۳۵ دلار در هر تن (سی‌اف‌آر) است که ۵ تا ۱۰ دلار نسبت به روز قبل افت داشته است. اغلب در انتظارند و خریدی انجام نشده است. بیلت روسیه ۶۲۰ دلار در هر تن (سی‌اف‌آر فیلیپین) گزارش شده و باز هم خریداری ندارد. اغلب کارخانه‌ها تا جولای موجودی دارند و خریدها را به تاخیر انداخته‌اند. هفته گذشته در اندونزی بیلت روسیه ۶۲۸ دلار در هر تن (سی‌اف‌آر) معامله شد و این هفته قیمت پیشنهادی روس‌ها به ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار رسیده است.

در تناژ پایین ۶۱۰ تا ۶۱۵ دلار نیز گزارش شده است. در تایلند بیلت سی‌آی‌اس ۶۳۰ دلار در هر تن (سی‌اف‌آر) است، چون قیمت قراضه نزولی است. خریداران بیلت نیز فعلا عقب نشسته‌اند. تایلندی‌ها تنها در ۶۰۰ دلار در هر تن (سی‌اف‌آر) حاضر به معامله‌اند. البته فصل باران های موسمی نیز بر افت تقاضا تاثیر گذاشته است.

کاهش مجدد قیمت بیلت در چین

قیمت بیلت در شمال چین اخیرا مجددا نزولی شده، چون بازار فولاد راکد است. قیمت فعلی بیلت سایز ۱۵۰ میلیمتر در ایالت هبی ۵۶۲ دلار در هر تن (با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده) است که هفته اخیر ۲ دلار بالا و مجددا پایین آمده است.

بازار مقاطع چین کساد است و بر بازار بیلت تاثیر گذاشته است. کارشناسان روند بازار را مبهم خوانده‌اند، چرا که قیمت در نوسان است.

معمولا آخر ماه مشکل نقدینگی خریداران بیشتر می‌شود و بر بازار تاثیر منفی بیشتری وارد می‌سازد. قیمت فعلی بیلت در بازار نقدی چین نیز توسط تجار ۵۶۷ دلار در هر تن (درب انبار) اعلام شده است.