گروه بورس کالا- بازار پتروشیمی روز گذشته متاثر از کمبود برخی از محصولات در بازار داخل با رشد قیمت این گروه از کالاها همراه شد. به گفته فعالان اقتصادی، کاهش خریدها در بورس و بازار داخل طی هفته‌های اخیر سبب شده تا بازار با کمبود برخی از کالاهای پتروشیمی همراه شود و در نتیجه نرخ این محصولات افزایش یابد. محصولات بادی، پلی‌استایرن مقاوم و معمولی از این دست محصولات هستند که روزهای اخیر با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

در همین حال گفته می‌شود این کالاها در بازار داخل تنها با رشد قیمت‌ها همراه هستند و نرخ‌های اعلامی فقط پیشنهاد فروشندگان است و خریداران حاضر نیستند با این قیمت‌ها خرید کنند. علاوه بر این، کاهش خریدهای مصرف‌کنندگان واقعی نیز بر مشکلات بازار داخل افزوده است.
البته در این روز موضوع عرضه‌های بازرگانی پتروشیمی به نمایندگی از هلدینگ خلیج فارس نیز از سوی برخی از آگاهان بازار مطرح شد.
مرتضی یافتیان در گفت‌و‌گو با «فارس» و با اشاره به عرضه اکثر محصولات پتروشیمی از طریق هلدینگ خلیج فارس در این باره می‌گوید: کلیه پتروشیمی‌ها جمع شدند و هلدینگ خلیج فارس تشکیل شد و بر اساس گفته‌ها تنها پتروشیمی فجر و مبین به این هلدینگ منتقل نمی‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت رینگ پتروشیمی از نظر قیمتی اصلا مناسب نیست و هیچ خریداری از این وضعیت راضی نیست، افزود: پتروشیمی اراک تنها شرکتی است که قیمت‌های خود را دو بار کاهش داده، ولی در خصوص سایر شرکت‌ها قیمت پایه آنها تغییری نکرده است و هنوز نارضایتی خریداران از این وضعیت ادامه دارد.
این معامله‌گر رینگ پتروشیمی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد بازرگانی پتروشیمی عملا حذف شده است، گفت: در حال حاضر عرضه‌های بازرگانی پتروشیمی به نمایندگی از هلدینگ خلیج فارس انجام می‌شود.
رینگ پتروشیمی از اسفند سال گذشته با تغییر و تحولات متعدد روبه‌رو شده است و در هفته جاری نیز یکی از مهم‌ترین تحولات را تجربه کرده و آن کمرنگ شدن حضور بازرگانی پتروشیمی به عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و واگذاری کار به هلدینگ خلیج فارس بوده است.
بر این اساس، در حال حاضر عرضه تعدادی از پتروشیمی‌ها به هلدینگ خیلج فارس منتقل شده و بازرگانی پتروشیمی که زمانی گردش مالی ۴۵ هزار میلیارد تومانی داشت در حال حذف شدن است.