سنا - مدیر عامل بورس انرژی از راه‌اندازی چهارمین بورس ایران ظرف ۴ تا ۶ ماه آینده خبر داد.

شاپور محمدی، در خصوص تازه ترین برنامه‌های بورس انرژی گفت: در دومین جلسه هیات‌مدیره بورس انرژی، کلیات راه‌اندازی این بورس نهایی شد. به گفته این مقام مسوول در بورس انرژی، بحث قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های این بورس در سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس انرژی به طور موازی در حال بررسی و تدوین است.

وی ادامه داد: بحث نرم‌افزار معاملات بورس انرژی در حال بررسی و مکانیزم معاملات برق و سایر حامل های انرژی نیز در حال طراحی است. مدیر عامل بورس انرژی در رابطه با برنامه‌ریزی برای بازاریابی و حضور عرضه‌کنندگان در این بازار گفت: در حوزه برق عرضه‌کننده و تقاضاکننده، کسانی هستند که قبلا در بازار اقدام به خرید و فروش می‌کردند که با راه‌اندازی این بازار، این افراد به طور نظام مند، اقدام به معامله در بورس انرژی خواهند کرد. محمدی درباره حضور تقاضا کنندگان جدید گفت:

تقاضاکننده‌های جدید از طریق اوراق مالی، وارد این بازار می‌شوند. طراحی اوراق مالی مبتنی بر برق و سایر حامل‌های انرژی نیز در دستور کار قرار دارد که به مرور وارد این بازار می‌شود.

به گفته وی تمامی نهادهایی که تمایل دارند محصولات مربوط به حوزه انرژی در این بورس عرضه شود، می‌توانند با طی مراحل پذیرش، وارد این بازار شوند.

وی از ارائه چند درخواست برای پذیرش محصولات جدید در بورس انرژی خبر داد و گفت: تا نهایی شدن قوانین و ورود به فاز اجرایی و بسترسازی‌های مناسب، نمی‌توان این درخواست‌ها را بررسی کرد.