گروه بورس کالا - به گزارش سایت کارگزاری مبین سرمایه، تی سو مدیرعامل فولاد چین در خصوص تکمیل کارخانه 2/1 میلیون تنی کویل سرد شرکت فولاد چین (CSC)، بزرگ‌ترین فولادساز تایوان گفت: ما انتظار داریم نصب تجهیزات این کارخانه را تا انتهای امسال انجام دهیم و فاز آزمایشی آن در سال 2013 انجام شود.

این کارخانه در منطقه صنعتی استان وانگ تاو با سرمایه‌­گذاری ۱/۱ میلیارد دلار احداث می‌شود و سرمایه­‌گذاری طرح به صورت مشترک صورت می‌گیرد.
این دومین طرح مشترکی است که شرکت فولاد چین پس از مالکیت صددرصدی بزرگ‌ترین کارخانه کویل سرد مالزی در منطقه انجام می‌دهد. کارخانه فولاد چین ظرفیت کامل تولید 500 هزار تن کویل را دارا است. مدیر عامل این شرکت نسبت به رشد تقاضا در منطقه خوش بین است و اظهار داشته «منطقه آ.سه.آن با تولید ناخالص داخلی 5 میلیارد دلار اقتصادی سالم و قوی دارد و می‌تواند تولید ناخالص داخلی، رشد و رشد مصرف را تضمین کند؛ ضمن اینکه مصرف تقاضا برای فولاد را تضمین خواهد کرد.»
مصرف فولاد در جنوب شرقی آسیا برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ رکورد ۵۰ میلیون تن را به ثبت رسانده است. مصرف فولاد در ۶ اقتصاد برتر جنوب شرق آسیا - اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، تایلند و فیلیپین- برابر ۵/۵۰ میلیون تن است که نسبت به سال ۲۰۱۰ رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.