گروه بورس کالا- روند بازار داخلی پتروشیمی با شروع هفته جدید متاثر از رشد نرخ دلار افزایشی شد. به گفته فعالان بازار، در‌این روز بازار متاثر از نگرانی‌ها در خصوص مذاکرات گروه 1+5 و همچنین رشد نرخ دلار، با افزایش قیمت محصولات پتروشیمی روبه‌رو شد.

این در حالی است که مبادلات متوقف شده است و بیشتر معامله‌گران در انتظار آینده به سر می‌برند. با‌ این حال نرخ‌های پیشنهادی تاجران برای اکثر محصولات پلیمری در‌ این روز بالاتر از هفته گذشته بود؛ اما به گفته تاجران در ‌این روز مبادله‌ای انجام نشد.
در همین حال فعالان بازار
پی وی سی معتقدند قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی طی هفته‌های گذشته با افت همراه بوده است. بازارهای جهانی پی وی سی طی دو هفته گذشته با افتی معادل ۷۰ دلار در هر تن مواجه شده، اما بازار داخل روند ثابتی را طی نکرده و متاثر از نوسان دلار، با افت و خیز قیمت‌ها همراه بوده است. بیشتر کارشناسان بازار پی وی سی معتقدند در حال حاضر بازار داخل با بلاتکلیفی و سردرگمی روبه‌رو است؛ چرا که در خصوص نتایج مذاکرات ۱+۵ هنوز ابهامات و نگرانی‌های بی‌شماری در بازار وجود دارد.
عده‌ای از معامله گران می گویند انتظارات تورمی در بازار، به احتمال زیاد تقاضا را افزایش خواهد داد و همین موضوع نیز سبب رشد قیمت‌ها و تکرار دوباره اتفاقات پیش از عید در بازار پتروشیمی خواهد شد. البته هنوز هم عده‌ای از معامله‌گران ترجیح می دهند از پیش‌بینی آینده بازار پتروشیمی خودداری کرده و با کاهش مبادلات در انتظار روزهای آتی بمانند.