افزایش شفافیت و انضباط مالی با عرضه املاک شهرداری در بورس‌کالا

 به گزارش «ایرنا»، ماجرای عرضه املاک شهرداری در بورس‌کالا تقریبا به پاییز سال گذشته برمی‌‌‌گردد؛ جایی‌‌‌که معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نخستین نشست خبری با رسانه‌‌‌ها و کمی بعد با حضور در یک برنامه تلویزیونی، از بازنگری در نحوه واگذاری املاک شهرداری و انجمادزدایی از اموال غیرمنقول تهرانی‌‌‌ها سخن به میان آورد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه عرضه املاک و مستغلات شهرداری تهران در بورس‌کالا اقدام بسیار خوبی بوده است، اظهار کرد: عرضه در بورس‌کالا مشکلاتی را که در پی عرضه املاک به شکل غیرنقد و از طریق کارگزاران بروز پیدا می‌‌‌کرد، برطرف می‌کند.

ناصر امانی با تاکید بر اینکه عرضه املاک در بورس‌کالا محاسن زیادی دارد، تصریح کرد: هرچند عرضه املاک هنوز به شکل انبوه نیست؛ اما شروع خوبی است و امیدواریم توسعه یابد و از این پس املاک شهرداری از طریق بورس‌کالا عرضه شود.وی به زمینه‌‌‌های متعدد شهرداری تهران برای عرضه در بورس‌کالا اشاره کرد و افزود: شهرداری می‌‌‌تواند اموال منقول و غیرمنقول خود را از این طریق به فروش برساند. اموال شهرداری قابلیت عرضه در بورس‌کالا را دارد؛ البته شاید نوع آن با املاک متفاوت باشد.

عرضه در بورس؛ مسیر شفافیت

همچنین علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگویی با تاکید بر ایجاد شفافیت در شهرداری با عرضه املاک در بورس‌کالا یادآور شد: عرضه املاک در بورس‌کالا، می‌‌‌تواند زمینه را برای نظارت بر عملکرد فراهم کند که در شفافیت‌‌‌ موثر خواهد بود. چنین اقداماتی بورس‌کالا را پررونق‌‌‌تر می‌کند. عرضه املاک و مستغلات در بورس‌کالا اجازه می‌دهد که همه در توسعه و آبادانی شهر سهیم باشند و زمینه تحقق منابع غیرنقد نیز فراهم شود. بر اساس آنچه مطرح شد، عرضه املاک شهرداری در بورس‌کالا می‌‌‌تواند، موجب افزایش شفافیت و انضباط مالی شود و خون تازه‌‌‌ای در رگ‌‌‌های طرح‌‌‌های شهری تزریق کند. با وجود این، عمق بخشیدن به عرضه املاک از مسیر تازه ایجاد شده و سنگینی کفه ترازو به نفع این شیوه واگذاری نسبت به واگذاری تهاتری، یکی از ارکان موفقیت در سیاست کادر جدید مدیریت شهری است.