پلتس در گزارش روزانه خود تاکید دارد که رشد بهای سنگ‌‌‌آهن در روز پایانی هفته به‌رغم ضعیف‌ماندن تقاضا برای سنگ‌‌‌آهن دریایی وارداتی چین رخ داده است. درواقع، عقبگرد بهای زغال‌‌‌سنگ کک‌‌‌شو با کاهش زیان فولادسازان چینی، اجازه رشد قیمت در بخش سنگ‌‌‌آهن را داده است. در عین حال، کاهش فولادسازی در چین طی هفته‌‌‌های گذشته با توجه به توقف‌های اختیاری به دلیل زیان‌‌‌ده شدن تولید باعث شده است تا بازار محصولات فولادی در چین به تعادل عرضه و تقاضا نزدیک شود که این موضوع از رشد قیمت در این بازار حمایت می‌کند.

پلتس در گزارش روزانه خود از روند معاملات زنجیره آهن و فولاد به افت بهای زغال‌‌‌سنگ کک‌‌‌شوی فوب استرالیا و سی‌‌‌اف‌‌‌آر چین اشاره داشت. فشار عرضه و پایین‌ماندن تقاضا عامل افت نرخ بود و در نهایت هر تن زغال‌‌‌سنگ فوب استرالیا در روز جمعه ۲۲جولای با کاهش ۵۳/ ۱درصدی نسبت به‌ روز قبل با نرخ ۲۲۶دلار به ازای هر تن به فروش رفت.  یکی از تجار آسیایی به پلتس گفت، نبود تقاضا برای زغال‌‌‌سنگ کک‌‌‌شو باعث شده است تا برخی معدن‌کاران شروع به تغییر مشخصات فنی زغال ‌‌‌تولیدی خود برای تبدیل آن به زغال‌‌‌سنگ حرارتی کنند.  افت قیمت در بازار زغال‌‌‌سنگ کک‌‌‌شو تحویل بنادر چین بیش از فوب استرالیا بود. بهای این محصول در روز پایانی هفته افت ۲درصدی داشت و با نرخ ۳۳۵دلار به ازای هر تن به فروش رفت. یک تاجر هندی نیز از احتمال کاهش تولید زغال‌‌‌سنگ به دلیل نبود تقاضا در بازار داخلی چین خبر داد.

بازار قراضه وارداتی ترکیه پس از نیمه جولای وارد مسیر کاهش نرخ شد و این روند همچنان ادامه دارد؛ به نحوی که بهای هر تن قراضه وارداتی این کشور در روز ۲۲ جولای با افت ۲/ ۳درصدی با نرخ ۳۷۰دلار به ازای هر تن فروش رفت.  تضعیف تقاضا در بازار صادراتی میلگرد ترکیه و کاهش بهای این محصول از افت نرخ قراضه حمایت کرد. پلتس در گزارش خود از افت نرخ ۱۵دلار هر تن میلگرد صادراتی ترکیه و عقب‌‌‌نشینی قیمتی تا سطح ۶۷۷ دلار و ۵۰ سنت خبر داد. در عین حال، شنیده‌‌‌ها از کاهش محموله‌‌‌های وارداتی قراضه به ترکیه خبر می‌دهد. با این حال، این سیگنال افزایشی در این بازار اثرگذار نشد و همچنان پایین‌ماندن تقاضا جریان‌‌‌ساز اصلی این بازار بود.