به گفته وی، شرکت فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریالی و با نظارت تیم معاونت توسعه این شرکت، پل روگذر خط راه‌آهن فولاد سبا را به بهره‌برداری رساند تا علاوه بر حمل بار مطمئن به مجتمع فولاد‌سازی سبا در راستای مسوولیت اجتماعی از تلفات جرحی و فوتی که در سنوات گذشته در این محور رخ می‌داد، جلوگیری کند.

عظیمیان تصریح کرد: همچنین خروج محصولات از مجتمع فولاد سبا و ورود مواد اولیه به این مجتمع از این مسیر انجام می‌شود و تقریبا سالانه ۵ میلیون تن ترافیک بار در این مسیر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه تکنیک ساخت، نصب و بهره‌برداری و سرعت عمل مشهود بود و در راستای افزایش ضریب ایمنی ترافیکی و حمل ونقل محصولات شرکت فولاد مبارکه درخور تقدیر است.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: پل راه‌آهن فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) قبلا بسیار حادثه آفرین بود و در ارتفاع و عرض پل اشکالاتی وجود داشت که با ساخت این پل ریلی جدید علاوه بر توسعه زیرساخت ریلی در شهرستان لنجان بار ترافیکی محور مواصلاتی اصفهان کاهش پیدا کرده و از شدت خسارت‌های جرحی و فوتی کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا، با مسدود شدن محدود چندساعته انجام شد و در کنار این اتفاق امروز از تعمیرات اساسی برنامه‌ریزی شده شرکت فولاد سبا بازدیدکردیم که تجهیزات مجتمع فولا سبا را تا دو دهه دیگر ضمانت می‌کند.

وی گفت: افزایش ۳۵ درصدی در شرکت فولادمبارکه و مجموعه‌های وابسته با اصلاحات و تغییرات در تجهیزات محقق می‌شود؛ چراکه براین باوریم که به جای تاسیس مجتمع فولادسازی با ارتقای تجهیزات می‌توان تولیدات را ارتقا داد و منجر به اشتغال‌زایی و سودآوری برای سهامداران شد.

عظیمیان اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه با هدف گذاری و عزمی راسخ ۱۰ پروژه برتر با هزینه ۵۰ هزار میلیارد تومانی را در دستور کار خود دارد تا زمینه اشتغال ۵۰هزار نفر را در تمامی استان‌های کشور از شمال، جنوب و مرکز فراهم کند.

وی بر توسعه پروژه نورد گرم دو تاکید کرد و توضیح داد: با بهره‌برداری از پروژه نورد گرم دو می‌توان به نیازهای داخلی تامین ورق دست یافت و امیدواریم در کنار این ابرپروژه توسعه تولید ۳۰ هزار تن الکترود گرافیتی در استان یزد هم به سرانجام برسد تا به منویات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال نائل شویم.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، ما همواره در تلاشیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه امیدآفرینی را به جامعه پمپاژ کنیم و شعار ما می‌توانیم را به‌رغم تمام ناملایمات و تحریم‌های ظالمانه محقق کنیم و با ایفای مسوولیت اجتماعی فرامین رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بخش پایانی به مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت در جامعه اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر رکورد در تولید و به عنوان بزرگ‌ترین واحد فولادسازی کشور از مسوولیت اجتماعی غافل نبوده که نمونه بارز آن تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر کرونا است.

احمد سعید بخش، معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم اظهار کرد: طی مکاتباتی به شرکت فولاد مبارکه خطرآفرینی پل راه‌آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) توسط مدیریت بحران استانداری اصفهان، فرمانداری شهرستان زرین شهر اطلاع داده شد. هرچند این پل بارها مرمت شد اما به علت بار ترافیکی شدید،این اقدامات جوابگو نبود.

وی افزود: با بهره‌گیری از چند مشاور، طرح پل راه‌آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) در ۲۵ دی  تهیه شد و با همکاری شهرداری، فرمانداری شهرستان زرین شهر و شرکت سیمین سپاهان در سوم بهمن  ابلاغ و در نهم خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: وضعیت قبلی پل راه‌آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) مطلوب نبود و با اینکه این پل ترمیم شده بود اما دیواره‌های این پل ترک برداشته بود و تعریض آن هم امکان پذیر نبود. وی تصریح کرد: به علت تردد در این منطقه دادستان دستور توقف عملیات را به علت ترافیک پدیدآمده صادر کرد و در طرح جدید پل راه‌آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) ۱۰ متر به عرض جاده اضافه شد و با افزودن ۴۰ متر در دهانه پل امکان تعریض این پل فراهم شد.

 قابلیت تولید ورق با ضخامت ۵/ ۱ تا ۲/ ۱ میلی‌متر در مجتمع فولاد سبا

مصطفی شکرچی زاده مدیر تکنولوژی و اجرای پروژه‌های فولاد سبا نیز در این مراسم درمورد تعمیرات اساسی برنامه‌ریزی شده در مجتمع فولاد سبا گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه تعمیرات اساسی برنامه‌ریزی شده در مجتمع فولاد سبا، امکان تولید ورق با ضخامت ۵/ ۱ و حتی ۲/ ۱ میلی‌متر در این مجتمع وجود خواهد داشت.

به گفته وی، مجتمع فولاد سبا با انجام ریومپ ریخته‌گری خط شماره یک و با افزایش ضخامت تختال از ۶۲ به ۷۵ میلی‌متر و تختال ورودی به نورد از ضخامت ۵۰ به ۵۵ تا ۶۰ میلی‌متر؛ می‌تواند تا ۲۰درصد افزایش ظرفیت تولید داشته باشد. شکرچی زاده افزود، در زمینه تولید فولاد مذاب در فولادسبا پروژه هایی تعریف شده که با اقدامات انجام شده، و تکمیل این پروژه‌ها، ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزارتنی ایجاد شده در واحد ریخته گری و نورد محقق خواهد شد.

مدیر تکنولوژی و اجرای پروژه‌های فولاد سبا گفت: برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده فولاد سبا نیز افزایش ظرفیت تولید کارخانه به میزان ۲ میلیون تن تعریف شده است.

آیین افتتاح و بهره‌برداری اتصال پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ساعاتی پیش به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور حمیدرضا عظمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، احمد سعید بخش، معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه، مصطفی عطایی پور، مدیر مجتمع فولاد سبا، هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم باقریان، امام‌جمعه شهرستان زرین شهر، خدامراد صالحی، فرماندار شهرستان لنجان، ابوالقاسم صباغی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان لنجان و تعدادی از اعضای شورای شهر شهرستان لنجان در سالن تشریفات مجتمع فولاد سبا برگزار شد.