بهره‌برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان آغاز شد

 علی‌اصغر پورمند مدیرعامل میدکو نیز تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف و سربلندی کشور باشیم.

سهراب‌نژاد، مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان نیزدر این مراسم خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین پروژه فولادی پس از انقلاب، در ایران به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این پروژه در سال ۹۲ و در شرایط تحریم آغاز شد و طی ۷ سال با تلاش جمعی با همراهی مسوولان استان و شهرستان به نتیجه رسید. این در حالی است که بهره‌برداری از فولاد نه تنها در پیشرفت اقتصادی شهرستان و استان تاثیر بسیار دارد که با تولید ۷/۱ میلیون تن فولاد در اقتصاد ایران هم تاثیر بسیار خواهد داشت.

وی افزود: زنجیره تولید فولاد از معدن خمرود و جلال‌آباد آغاز می‌شود و با تولید۴ میلیون تن کنسانتره و ۵/۲ میلیون تن گندله  سنگ آهن، یک میلیون و ۲۰۰هزار تن کک، پیش رفته و امروز با این بهره‌برداری، چرخه تولید ۷/۱ میلیون تنی فولاد کامل می‌شود.

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از ۶۵۰۰ جوان و هزاران نفر به‌صورت غیرمستقیم، ناشی از اجرای این پروژه، گفت: اجرای این پروژه حاصل ۱۰ میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی، ۳۱۰ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۱۳۵ هزار تن(نصب) تجهیزات، ۸۰۰ هزار( قطر) اینچ پایپینگ و ۲۵۳۰ کیلومتر کابل کشی بود.مجتمع فولاد زرند، آخرین حلقه از زنجیره تامین فولاد در مجموعه فولاد زرند ایرانیان است. هدف از ساخت این مجموعه، تولید سالانه ۷/۱ میلیون تن فولاد (Billet) است. پس از بهره‌برداری، کارآفرینی حدود ۲۷۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۲۷ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در این مجتمع صورت خواهد گرفت.