حسین مدرس‌خیابانی پس از جلسه چهارشنبه صبح هیات دولت گفت:‌ سازوکار بورس مربوط به قانون ماده ۹۶ برنامه سوم توسعه بوده و حدود ۱۵ تا ۲۰ سال از عرضه فولاد در بورس کالا می‌گذرد و دولت نیز قصدی برای خروج معاملات فولاد از بورس کالا را ندارد. بورس یک شبکه پذیرفته شده است و کسی سعی در شل کردن سازوکار بورس ندارد. بورس فلزات متاثر از قیمت‌های جهانی است، به تناسب تامین خوراک داخل، صادرات و ارزآوری هم برای ما مهم بوده و بنابراین در این هفته شیوه نامه ‌ای در راستای افزایش صادرات ابلاغ می‌شود.

وی افزود: همچنین برای تامین خوراک مواد اولیه کارخانه‌های نوردی نیز کف عرضه تعیین می‌شود که در صورت اطمینان از فعالیت کارخانه‌ها و حفظ اشتغال آنها مازاد محصولات به دیگر کشورها صادر می‌شود.

همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که وجیه‌الله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان مسوول ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد منصوب شده و از این پس هماهنگی میان شرکت‌های فولادساز، معاونان تخصصی وزارت صمت و کمیته تنظیم بازار و بورس کالا از طریق این سمت جدید پیگیری خواهد شد.