به گزارش روابط‌عمومی فولادمبارکه، حمیدرضا عظیمیان در مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید شرکت ایریسا افزود: شرکت فولادمبارکه بر تمایز در ارائه خدمات در تمامی حوزه‌ها تاکید داشته و حضور شرکت‌های تخصصی مانند ایریسا در کنار فولادمبارکه نیز موید این نکته است.

وی افزود: در شرکت‌های صنعتی و فولادی وجوه تمایز زیادی وجود دارد، اما آنچه شرکت فولادمبارکه را از دیگران متمایز کرده است انجام فعالیت‌های این بنگاه صنعتی در قالب فرآیندها و سیستم‌های تعریف شده در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

مدیرگروه فولادمبارکه تصریح کرد: از زمانی که پایه و اساس شرکت فولادمبارکه بنا نهاده شد، همواره به موضوع جذب و انتقال تکنولوژی توجه ویژه‌ای شده و با همین تفکر، بنیان حرکت و مولودی تازه گذاشته شد که امروز در قالب شرکت ایریسا آن را می‌بینیم. 

به گفته وی، ایریسا در کنار فولادمبارکه شکل گرفت، رشد کرد، به بلوغ رسید و امروز به خوبی می‌بینیم که در عرصه فناوری و IT شناخته شده است. در طول بازه زمانی 30 ساله هم شاهد بودیم که ایریسا در نگهداری سیستم‌های موجود و خلق سیستم‌های جدید و نوشتن برنامه‌های متفاوت به خوبی در کنار فولادمبارکه بوده و در مواقعی که فولادمبارکه قصد راه‌اندازی، تجهیز یا تعریف سیستم جدیدی داشته و با بدعهدی طرف‌های خارجی مواجه بوده، با دلگرمی و پشتوانه توان و تخصص شرکت ایریسا توانستیم کمبودها و نواقص را رفع کرده تا در فولادمبارکه بتوانیم به اهداف از پیش تعیین‌شده برسیم. 

عظیمیان افزود: فولادمبارکه همواره با همکاری و همراهی تیم‌های تخصصی خود توانسته در عرصه حمایت از بومی‌سازی از تمام شاخه‌های صنعت در کشور حمایت کند. همین حمایت موجب شده بخش‌خصوصی نیز از قوت خاصی برخوردار شود و رشد یابد. 

مدیرعامل فولادمبارکه خاطرنشان کرد: دولت‌هایی موفق هستند که بتوانند بخش‌خصوصی قوی و قدرتمندی را به‌وجود آورند و به‌خوبی می‌توان گفت فولادمبارکه توانسته با توجه به شرکت‌های همکار خود، بخشی از این وظیفه را انجام دهد. 

 وی افزود: بر این  اعتقادم برای هر پروژه‌ای که در گروه فولادمبارکه تعریف می‌شود تا حدامکان از توانمندی مجموعه‌های مرتبط پیرامون خود در جای‌جای کشور استفاده کنیم و این اقدام هم انجام شده است، اما در بخش اتوماسیون و به‌کارگیری سیستم‌های نوین به این قائل هستیم که از توانمندی داخلی شرکت‌های گروه فولادمبارکه به‌ویژه ایریسا و البته در قالب قراردادهای شفاف و مشخص استفاده کنیم. 

عظیمیان گفت: گروه فولادمبارکه همواره در مسیر بهبود قدم برداشته و هر تغییری هم انجام شده در تکامل و تعالی سازمانی این مجموعه صنعتی است. به یقین همکاری و همراهی همه مدیران و کارکنان گروه نیز در کسب موفقیت‌های گروه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به‌معنا و تفسیر واژه development گفت: این واژه همان‌گونه که پیشرفت و توسعه معنا می‌شود در بسیاری از موارد تولد را هم شامل شده و ما در این مقطع شاهد هستیم که ایریسا با تولدی دوباره و با به‌کارگیری نسل چهارم تکنولوژی در هوشمندسازی مدیریت فولادمبارکه نیز می‌تواند قدم بردارد. 

مدیرعامل فولادمبارکه تصریح کرد: همان‌گونه که بسیاری از شرکت‌ها از فولادمبارکه در صنعت کشور الگوبرداری می‌کنند ما با همراهی و حمایت همه‌جانبه از همدیگر می‌توانیم در این مهم نیز الگوی دیگر شرکت‌ها و صنایع کشور باشیم و این نقش بر عهده شرکت ایریسا است و می‌تواند در تمام کشور ایفاگر نقش هوشمندسازی باشد.

وی با اشاره به سوابق دکتر سراییان مدیرعامل جدید شرکت ایریسا، در عرصه فناوری ابراز امیدواری کرد؛ با حضور وی، شرکت ایریسا در جهت رشد و توسعه علم و فناوری و استفاده از توان و تخصص کارشناسان زبده گام بردارد و با علم و تجربه ایشان شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

بنا بر این گزارش در پایان این مراسم لوح تقدیر و هدیه‌ای از سوی مدیرعامل گروه فولادمبارکه به آقای مهندس نجف‌آبادی اهدا و حکم دکتر سراییان به‌عنوان مدیرعامل شرکت ایریسا به‌وی اعطا شد.

همچنین در خبر دیگری به نقل از روابط‌عمومی فولاد مبارکه به آبیاری فضای سبز این شرکت اشاره شده است.

  آبیاری فضای سبز فولادمبارکه با پساب تصفیه شده 

شرکت فولادمبارکه در راستای تعهد به مسوولیت‌های اجتماعی خود و با تاکید حداکثری مدیریت ارشد شرکت بر ارتقای محیط‌زیست، بخشی از عرصه کلی شرکت را به فضای سبز پایدار اختصاص داده است و از طریق آبیاری با پساب تصفیه شده پایداری فضای سبز شرکت را تضمین می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فولادمبارکه، مدیر مدیریت شهری و زیباسازی فولادمبارکه در تشریح دستاوردهای این حوزه در سال 98 گفت: داشتن فضای سبز پایدار یکی از الزامات زیست‌محیطی مراکز، شهرک‌ها و کارخانه‌های صنعتی است و آنها ملزم به رعایت آن هستند.

رامین بختیاری افزود: شرکت فولادمبارکه اقدام به اختصاص بخشی از عرصه کارخانه به فضای سبز کرده است و این خود نشانگر توجه جدی این شرکت عظیم صنعتی به مسوولیت‌های اجتماعی و الزامات زیست‌محیطی است. حدود 99 درصد این فضای سبز شاداب تحت آبیاری قطره‌ای است و با حداقل میزان آب مصرفی، آبیاری می‌شود. ضمن اینکه بخش عمده منبع آب آبیاری، پساب بهداشتی واردشده به شرکت است.

وی تصریح کرد: نقش و اهمیت فضای سبز در چنین مراکزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که مهم‌ترین آن، ترسیب (رسوب کردن) کربن و کاهش آلودگی‌های احتمالی محیط داخل و اطراف شرکت است. وجود فضای سبز پایدار در محیط شرکت و اطراف آن قطعا باعث ایجاد زیبایی‌های بصری و چشم‌اندازهای طبیعی و لذت‌بخش برای کارکنان می‌شود و این امر خود در افزایش میزان رضایت‌مندی کارکنان از محیط کار و نهایتا بهره‌وری آنها نقش موثری خواهد داشت.