بازار میلگرد چین در نوسان

هفته گذشته در بازار داخلی چین فروشنده‌های میلگرد تلاش کردند معاملات بیشتری داشته باشند از این رو قیمت‌ها کمی افت داشت. میلگرد در بازار داخلی ۵/ ۱ تا ۳ دلار افت داشته ۵۵۷ تا ۵۶۶ دلار هر تن درب کارخانه شد. تجاری که موجودی بالا در انبارها داشتند قیمت را پایین آوردند تا فروش بهتری داشته باشند. به گزارش فولاد ایران، تقاضا به آرامی رو به بهبود بود از این رو افت قیمت انگیزه خریداران را بیشتر کرد. در روزهای اخیر بازار فیوچرز فولاد چین بهبود داشت و جدیدترین قیمت بازار داخلی میلگرد مجددا بهبود یافته به ۵۶۵ تا ۵۷۲ دلار هر تن درب کارخانه رسید. در بازار صادرات میلگرد کمتر از یک دلار افت داشته ۵۲۰ دلار هر تن فوب ثبت شد ولی مجددا بالا رفت و ۵۲۱ دلار شد. پیشنهاد‌ها ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار هر تن فوب بود ولی ظاهرا کارخانه‌ها از۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار نیز راضی به معامله می‌شدند. حال فعالان بازار انتظار دارند روزهای آتی قیمت میلگرد در بازار داخلی و صادرات چین بالا برود.بهبود تقاضا و کاهش سرعت رشد موجودی بازار نقدی در بازار داخلی چین، صادرکننده‌های چینی را نیز امیدوار کرده است.

  بازار فولاد چین در چه حال است

آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۵/ ۱ دلار نسبت به جمعه اخیر رشد داشته حدود ۵۲۳ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. البته در مجموع بازار ضعیف است و خرید بیلت محدود است انتظار می‌رود قیمت در همین حدود ثابت بماند. میلگرد در بازار داخلی تا ۳ دلار رشد داشته است. تیر آهن نیز ۵۷۰ دلار هر تن درب کارخانه شنیده شده است. عملکرد بازار فولاد ساختمانی نیز در مجموع ضعیف است. قیمت ورق گرم ۵/ ۱ تا ۳ دلار رشد داشته ۵۶۷ تا ۵۹۱ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شده است. همچنین ورق تخت در بازار داخلی چین اخیرا افت جزئی کمتر از ۲ دلاری داشته ۵۸۸ دلار هر تن درب کارخانه است.

  ورق در ترکیه ارزان‌تر شد

اخیرا تمایل به خرید در بازار ورق ترکیه همچنان پایین بوده و قیمت‌ها نزولی هستند. بعید است تا قبل از انتخابات شهرداری‌ها در پایان مارس بازار ورق این کشور بهبودی داشته باشد. در فوریه خرید‌هایی صورت گرفت ولی تقاضای واقعی نبود و تنها برای تکمیل انبارها صورت گرفت.در حال حاضر ورق گرم در بازار داخلی از ۵۶۵ تا ۵۷۰ دلار به ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار هر تن درب کارخانه رسیده و معاملاتی در این حدود نهایی شده است. از طرفی ورق گرم وارداتی از سی‌آی‌اس ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر است و محصول صادراتی ترکیه نیز ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار هر تن فوب است که نسبت به هفته قبل حدود ۱۰ دلار افت داشته است.